Jag hade den kombon i ett högskåp i min förra lägenhet.

Micro funkade utmärkt. Inget att klaga på.

Ugnen var jag mindre nöjd med. Den var långsam att få upp i temperatur och när den väl var varm lät kylfläkten riktigt mycke. Den medföljande stektermometer var riktigt skräp och gick sönder efter att använts 3ggr. Menyerna var inte helt självklara, var tvungen att kolla manualen när jag skulle köra självrenjöringen. Slutsats, rekommenderas ej!

Har mwc6 http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70123757/ och är nöjd med funktionen, men inte med kylfläkten. Kör man micron i typ 3 minuter fortsätter kylfläkten i 15.... Man kan manuellt avbryta kylningen efter 5-6 minuter, vilket gör att man är där och försöker då och då...

En mjukvaruuppdatering som bygger på kylning efter behov, dvs att den inbyggda termometern används önskas.... Får väl ringa whirlpool, som levererar till ikea..

Tack. Lägger till en slant och satsar på Electrolux. Dyrare ugn men micro i samma prisklass.

Suhagg skrev:
Tack. Lägger till en slant och satsar på Electrolux. Dyrare ugn men micro i samma prisklass.
Men Ikeas ugn är väl en electrolux, micron kan kanske vara en whirlpool från norrköping annars är även det Electrolux.

Nimajneb skrev:
Men Ikeas ugn är väl en electrolux, micron kan kanske vara en whirlpool från norrköping annars är även det Electrolux.
Mina ovetenskapliga undersökningar på rent utseende är att Whirlpool ser extremt lika ut som IKEAs produkter. Men inget jag är säkert på. Har gått och glott på ett antal i helgen så jag känner mig säker men kan ha fel.

Micron är definitivt en whirlpool. Ugnen är jag inte säker på vem som tillverkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.