Hej,

Är det någon som har byggt med Marics Byggentreprenad AB? Tror att de håller till främst i Stockholmsregionen men möjligen hela Sverige.

Tacksam för all input jag kan få.

Hej,

Nej jag har ingen erfarenhet men jag funderar på att låta dem bygga mitt hus. Valde du dem?

Vi har inte valt någon entreprenör ännu..

Är det aktuellt fortfarande med Marics Byggentreprenad? Har vissa erfarenheter som kan vara bra att ha i bagaget om man planerar att anlita Herr Antun ...

Hej vad hade att säga om Antun Maric? Vi har väntat länge på en offert men ännu inte sett nån

Vad du än gör, se till att du har allting på ett skriftligt avtal, priserna, arbetet, omfattningen mm. Se till att du får orginalkvitton på materialet samt att all tid redovisas per arbetsmoment. Betala inte materialkostnader innan du har inköpskvitton.Våtrum: kräv intyg innan beställning. Inga handslag eller muntliga överenskommelser. Med dessa förutsättningar kan det okey att anlita honom eller hans bolag. ( Men jag kommer aldrig mera att släppa honom/hans bolag in i mina fastigheter).

• Gilla
mniku
  • Laddar…
Man skall nog kräva referenser också, de har trots allt varit verksamma i nästan 10-år. Kontakta referensen om man får fram sådana. Allt detta borde vara självklart men många ( som jag ) gör misstag ibland och riskerar att bli missnöjd ( och blåst ).

Jag var inne på att anlita dem. Fick ingen referens på 6 mån trots att jag frågade flera gånger. Så jag valde en annan entreprenör.

• Gilla
mniku
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.