Halloj, blir tokig på dessa prisskillnader!
Tyvärrs så skeppar inte Toolbarn.com utrikes, någon som vet liknande firma som skeppar från USA till Svedala?
På jakt efter spikpistol enl. bild. men den går inte att lösa för rimlig peng i Sverige!

• spik.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Toolking.com och coastaltool.com är två jag kommer på direkt.

DeWalt D51844 (Reconditioned) Framing Nailer at Tools Plus

$119.00
Note: This item is reconditioned by the manufacturer, tested to meet their quality standards, and comes with a full warranty (minus the free exchange/satisfaction feature). They are individually inspected by us, and should look "like new" or "barely used".

Att produkten är "reconditioned" är bara positivt om man skall exportera maskinen till Sverige. Då vet man att maskinen är genomgången av tillverkarens tekniker. Att det blir bättre pris är bara bonus. Detta är även den vanliga uppfattningen på amerikanska fora som detta.

Vad gick frakten på ?

Runt 350-400:- om jag inte minns fel...
Snabbfrakt med flyg, inte expressfrakt men snäppet under.

Frakten skulle gå på 191 dollar med UPS, inget annat fungerade när jag testade, har slängt iväg ett mail med frågan varför det inte fungerar att skicka med US Postal Service.

• best.jpg
Valde du förskottsbetalning med kort?

Jag har köpt en "reconditioned" spikpistol och det gick inte på något sätt i världen att se annat än att den var helt ny.
Kortbetalning kan kännas lite läskigt, men det har fungerat bra för mig i alla fall. Det har bara dragits exakt det som skull dras.
Transporttiden från USA är nästan löjligt kort. Det går fortare hit från USA än postorder inom Sverige.

Hur är det med gängor och kopplingar från USA? Stämmer allt eller måste man konvertera något själv?

Det funkade för mig iaf. tror det var 1/4" gänga om jag inte minns fel.

Gängorna är standard. Köp en luftnippel i vilken järnaffär som helst.

woodrat skrev:
Frakten skulle gå på 191 dollar med UPS, inget annat fungerade när jag testade, har slängt iväg ett mail med frågan varför det inte fungerar att skicka med US Postal Service.
Hej!

Kollade också på denna sida(Tools Plus) och fick fram att frakten skulle hamna på 165 dollar :eek: .
woodrat, fick du fram någon info ang fraktpriset? Är det någon annan som vet hur man ska göra för att få ett lägre fraktpris?

/Macx

Nu är det ett par år sedan jag beställde men jag ringde till Toolplus och fick fraktpriset och sedan ringde de tillbaks för att verifiera kontokortsnumret.
SÅ mycket betalade jag inte i frakt iaf...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.