Mycket 'sågspån" vad göra?
Ring försäkringsbolaget för gratis besiktning.
Jag hittade liknande på en takstol när jag renoverade stugan. Hade "lätt" panikkänsla ända fram till besiktningen... I mitt fall en ofarlig bagge och gammalt angrepp. Bygg aldrig med bark kvar var hans råd. barkar man av så är flertalet kryp mindre intresserade, många lever direkt under barken...
Men det finns elaka kryp/baggar som käkar hela virket och till sist så är hållfastheten inte bra nog. Låt någon titta.
Jag hittade liknande på en takstol när jag renoverade stugan. Hade "lätt" panikkänsla ända fram till besiktningen... I mitt fall en ofarlig bagge och gammalt angrepp. Bygg aldrig med bark kvar var hans råd. barkar man av så är flertalet kryp mindre intresserade, många lever direkt under barken...
Men det finns elaka kryp/baggar som käkar hela virket och till sist så är hållfastheten inte bra nog. Låt någon titta.
Liknande trådar
-
Någon som hört detta ljud förut? Nibe F730 med vattenburen golvvärme. Låter som stenar i rör
Vatten & Avlopp -
Någon som vet vad detta är för material
Byggmaterial & Byggteknik -
Problem med saltklorinator. Mäter för högt pH värde. Någon som har haft liknande problem?
Pool -
Någon som har installerat trådlösa termostater till (vattenburet )golvvärme,som har nått bra tips tillnågot system eller köpt själva ?
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Anläggning driftsatt, kommer den någonsin återbetala sig?
Solceller, Solfångare, Solenergi