Jädrans vad trött jag är på att hyra släp och forsla bort trädgårdsavfall. Nu kom jaq på ett knep som underlätta livet litet i alla fall. Jag skulle forsla en massa gräsklipp och kvistar till närmaste återlämningsstation. Innan lastningen satte jag en hulling med rep på släpets flak.
Släpvagn med installerat rep genom en hulling för att enkelt tömma trädgårdsavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hulling med rep fäst på ett släpvagnsflak för att underlätta avlastning av trädgårdsavfall.
Skapa konto

och lasta]e på.

Ett släp fyllt med gräsklipp och kvistar som har ett rep fäst på sidan för enkel tömning.
Skapa konto

När jag var framme fästade jag repen i något stadigt

Blå släpvagn fylld med trädgårdsavfall och rep fäst i flaket, redo att dra ut avfallet.
Skapa konto

och drog fram bilen med släp. Hela kakan med trädgårdsavfallet åkte ned med ett duns. Jag slapp lasta av allt skräp. Lite städning på släpet så var det gjort.

• Gilla
fia_mstd och 6 till
  • Laddar…
Klipskt!

Underbar och enkel lösning!

När jag klippte häckar sist så la jag först en massa långa grenar på botten av släpet och körde sedan in släpet precis intill häcken.

Sedan klippte jag vartefter jag flyttade släpen och emellanåt klippte ner grenarna i släpet vilket gjorde att de tog mindre plats.

När släpet var fyllt och det var dags att lasta av på återvinningsstationen så var vi två man som drog av allt på en gång även om det var lite tungt.

Din lösning förminskar ju arbetsinsatsen betydligt när man skall lasta av....

Det fanns faktiskt ett problem. Jag skulle ju bärga hullingen men jag kunde inte dra ut den för den satt ju fast som den skulle. Det blev en massa extra jobb för det. I dagens övning hade jag en till lina åt andra hållet bara för att dra ut hullingen efter avlastningen. Nu fungerade det perfekt!
Och så lärde jag mig att ta bort bakre och främre underlemmen i släpet på väg till macken, allt löst skräp flög bort av sig självt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.