928 läst · 5 svar
928 läst
5 svar
När fryser golvvärmen sönder?
Har 50cm cellplast och sen en betongplatta på 10 cm där golvvärmen i princip ligger i mitten.
Jag tänker som så att så länge temperaturen närmast golvet är högre än yttertemperaturen är jag helt säker. Jag skulle väl också vilja lägga till att det enbart är i kanterna det överhuvudtaget finns någon risk. I mitten av plattan borde det väl vara i det närmaste omöjligt att frysa?
Jag tänker som så att så länge temperaturen närmast golvet är högre än yttertemperaturen är jag helt säker. Jag skulle väl också vilja lägga till att det enbart är i kanterna det överhuvudtaget finns någon risk. I mitten av plattan borde det väl vara i det närmaste omöjligt att frysa?
Är golvvärmen igång?T tillbyggnad2023 skrev:Har 50cm cellplast och sen en betongplatta på 10 cm där golvvärmen i princip ligger i mitten.
Det är inte riktigt så det funkar. Men det troligen lugnt, mot ytterväggarna finns det väl en risk. I ditt fall hade jag provtryckt med glykolblandning för att känna mig helt säker.T tillbyggnad2023 skrev:
Plattan ligger väl på marken, dvs under plattan har du inte -10grader. Dessutom är ju nästan hela temperaturdifferensen i isoleringen.
Liknande trådar
-
Varför fryser mina självtömmande kranar?
Vatten & Avlopp -
Ställa in golvvärmen (IVT490) när man har braskamin
Värmepumpar -
Snart fyra år gammal frys från Whirlpool fryser dåligt - vad göra?
Vitvaror -
När fryser vatten i golvslingor?
Värme allmänt -
Golvvärmen blir kall när temperaturen ute sjunker.
Värme allmänt