Nu i påsk var första stora rivardagen i torpet, En dag som jag och min sambo sett fram emot hela vintern. Tyvärr så var förra ägaren en riktig klåpare så nu får vi lägga om hela taket, men det var väll mer eller mindre väntat. Imponerande att man har spikat gips i mellan planken, vindpapp på det sen direkt på med glasull och spånskivor.
Nix den sista bilden är nog snudd på genomtramp från ovansidan så att säga.
Säger som så att bättre orenoverat i dåligt skick än dåligt renoverat.
Man kommer liksom aldrig ifrån att gör man inte grunden rätt så kvittar resten.
Trist men ni hade ju väntat det hela så inga egentliga överaskningar förrutom förre ägarens kompetensnivå Hoppas nu inte denne renoverat för mycket på gården
Trist men ni hade ju väntat det hela så inga egentliga överaskningar förrutom förre ägarens kompetensnivå Hoppas nu inte denne renoverat för mycket på gården
ok jag fattade det som att läkten var dålig.v-g skrev:Nix den sista bilden är nog snudd på genomtramp från ovansidan så att säga.
Har fukten kommit innifrån då eller?dempanu skrev:
Trevligt hus ni har förresten .. påminner rätt mycket om mitt
Liknande trådar
-
Byta innertaket när det varit målat med felaktig färg?
Badrum -
Unken lukt på toaletten när dörren varit stängd
Ventilation -
Har det stått en liten vedspis här eller vad kan det ha varit? kan det annars varit?
Byggnadsvård -
Halogenbelysning i badrum slocknar efter att ha varit tänt några sekunder
El -
Fönsterbleck hur ska man sätta när det tidigare varit delvis trä?
Fönster & Dörrar