Vid mitt fönster på vinden ligger hundratals döda myggor, och flera som lever. Vinden används aldrig men är detta ett problem och hur blir jag av med myggen?

YNWA skrev:
Vid mitt fönster på vinden ligger hundratals döda myggor, och flera som lever. Vinden används aldrig men är detta ett problem och hur blir jag av med myggen?
Myggor behöver vatten för att kläckas. Låter märkligt att 100-tals har velat in. Du har ingen vattensamling på vinden där de kan tänkas kläckas?

Troligen övervintrar myggen på vinden. Knappast något problem för husets del, men antagligen ganska besvärligt att bli av med.

RoTe
Hos mig övervintrar dom i mitt kallgarge. Ligger myggor överallt och nu har dom börjat vakna. Måste låta svärmen flyga ut först innan jag kan gå in där...

RoTe skrev:
Hos mig övervintrar dom i mitt kallgarge. Ligger myggor överallt och nu har dom börjat vakna. Måste låta svärmen flyga ut först innan jag kan gå in där...
Du menar att mygg går i ide? :D

Bricco skrev:
Kan vara en idé? :D

OnTopic: fungerar det inte att bara slänga upp en myggfälla med uvljus och grilla dom lite så borde dom snabbt vara bortflugna?

RoTe
Bricco skrev:
"De myggor som kommer först på sommaren har övervintrat som fullbildade myggor, kanske inomhus eller i ladugårdar."

Enligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Myggor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.