Langbein
Går ej säger säljaren av huset, det kan jag fixa säger min sambo, men var för trött att säga hur, går det?

På alla moderna vridfönster (som bara öppnas utåt) så går det ju bra med en extra ram som placeras i fönstersmygen.

Langbein
MathiasS skrev:
På alla moderna vridfönster (som bara öppnas utåt) så går det ju bra med en extra ram som placeras i fönstersmygen.
Dessa är gamla med hänget i mitten.

Då antar jag att det krävs en tusenkonstnär för att få myggnäten på plats.... :)

Langbein
MathiasS skrev:
Då antar jag att det krävs en tusenkonstnär för att få myggnäten på plats.... :)
Och att de ska sitta kvar, hon har nog fattat fel

Det är klart det går om man vill! Vem har sagt att myggnätet måste vara platt? Montera myggnätet i en ram och låt det bukta tillräckligt mycket för att ge plats för fönstret när det är öppnat litegrann.

Langbein
Eld skrev:
Det är klart det går om man vill! Vem har sagt att myggnätet måste vara platt? Montera myggnätet i en ram och låt det bukta tillräckligt mycket för att ge plats för fönstret när det är öppnat litegrann.
Ja så sa hon idag :)

Det är det där med att tänka utanför fyrkanten som är svårt ibland..... ;)

Langbein
MathiasS skrev:
Det är det där med att tänka utanför fyrkanten som är svårt ibland..... ;)
Men måste bli fult. Nu har vi 3 vädringsfönster med filter, resten som kan öppnas är vanliga 3-glas inåtgående, enkelt att sätta nät på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.