412 läst · 4 svar
412 läst
4 svar
Musskrämma & katt
Ingen störs av skrämman - Varken katten eller musen.
https://www.villaagarna.se/radgivni...alla-borta-mossen-med-ultraljud---funkar-det/
https://www.villaagarna.se/radgivni...alla-borta-mossen-med-ultraljud---funkar-det/
Håller med föregående. Har en bekant som provat och mössen skrämdes inte bort.
Vill du vara snäll mot klatten så låter du den vara musjägare. Jag har en katt som tyvärr inte kan vara ute och det är en enorm ökning av hans livskvalitet när mussäsongen sätter igång. Bor i gammalt hus så omöjligt att hålla mössen helt ute. Katten har koll på det ställe de brukar komma in på och kan ligga i timmar och spana. Och kommer musen väl in så har den inte en chans
Har tagit kanske 30 i fällor i år, men några lyckas alltid överlista fällorna i källaren och ta sig upp.
Vill du vara snäll mot klatten så låter du den vara musjägare. Jag har en katt som tyvärr inte kan vara ute och det är en enorm ökning av hans livskvalitet när mussäsongen sätter igång. Bor i gammalt hus så omöjligt att hålla mössen helt ute. Katten har koll på det ställe de brukar komma in på och kan ligga i timmar och spana. Och kommer musen väl in så har den inte en chans
Katten är gärna jägare, än så länge jagar hon utomhus men hon ser fram emot att de kommer in… inte vi dock. Får nog köpa fällor inför vintern.L lbgu skrev:Håller med föregående. Har en bekant som provat och mössen skrämdes inte bort.
Vill du vara snäll mot klatten så låter du den vara musjägare. Jag har en katt som tyvärr inte kan vara ute och det är en enorm ökning av hans livskvalitet när mussäsongen sätter igång. Bor i gammalt hus så omöjligt att hålla mössen helt ute. Katten har koll på det ställe de brukar komma in på och kan ligga i timmar och spana. Och kommer musen väl in så har den inte en chansHar tagit kanske 30 i fällor i år, men några lyckas alltid överlista fällorna i källaren och ta sig upp.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Barnspar och skattefrihet på ISK/KF
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur tätar man runt rörgenomföring på tak då ljus kommer in på kattvind
Tak & Vind -
Plasta in vägg till kattvind eller inte ?
Isolering -
Dolda fel? - Hjälp uppskattas!
Juridik -
Nycklar till innerdörrar, hjälp uppskattas!
Fönster & Dörrar