Hej, någon som har erfarenhet av att använda musskrämma (sån man stoppar i eluttaget) och har husdjur? Jag vill gärna använda men har katt och har hört (oklart varifrån) att katter kan störas av skrämmande. Nån som vet?

useless useless skrev:
Ingen störs av skrämman - Varken katten eller musen.

[länk]
Tack för snabbt svar 😆 Då behöver jag inte fråga om spindelskrämma heller antar jag?

Håller med föregående. Har en bekant som provat och mössen skrämdes inte bort.

Vill du vara snäll mot klatten så låter du den vara musjägare. Jag har en katt som tyvärr inte kan vara ute och det är en enorm ökning av hans livskvalitet när mussäsongen sätter igång. Bor i gammalt hus så omöjligt att hålla mössen helt ute. Katten har koll på det ställe de brukar komma in på och kan ligga i timmar och spana. Och kommer musen väl in så har den inte en chans ;) Har tagit kanske 30 i fällor i år, men några lyckas alltid överlista fällorna i källaren och ta sig upp.

L lbgu skrev:
Håller med föregående. Har en bekant som provat och mössen skrämdes inte bort.

Vill du vara snäll mot klatten så låter du den vara musjägare. Jag har en katt som tyvärr inte kan vara ute och det är en enorm ökning av hans livskvalitet när mussäsongen sätter igång. Bor i gammalt hus så omöjligt att hålla mössen helt ute. Katten har koll på det ställe de brukar komma in på och kan ligga i timmar och spana. Och kommer musen väl in så har den inte en chans ;) Har tagit kanske 30 i fällor i år, men några lyckas alltid överlista fällorna i källaren och ta sig upp.
Katten är gärna jägare, än så länge jagar hon utomhus men hon ser fram emot att de kommer in… inte vi dock. Får nog köpa fällor inför vintern.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.