Putsen spricker på min murstock vid kaminen, har lite fundering på vad jag ska hitta på för kul... Putsa om? Funderade lite på skiffer, kan de va nåt? Hur har ni gjort, antar att jag inte är ensam i sverige med sprucken puts?
Obs, ursäkta den vidriga tapeten, den ska bort 👍👍
Med vänlig hälsning ImageUploadedByByggahus.se1388348890.506985.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här är en sak man kan göra med skorstenen:

PICT0112.JPG
 
MathiasS skrev:
Här är en sak man kan göra med skorstenen:

[bild]
Ja varför inte. Borde vara både billigaste, och mest tidseffektiva lösningen. Har två murstockar så det snabbaste är nog att ta båda
 
Vilket bruk har du putsat med?

Mathias, vilket sprängmedel använde du? C4?

Mvh
 
Redigerat:
spekerök skrev:
Vilket bruk har du putsat med?

Mvh
Jag vet inte vad som är använt, flyttade in i påskas.
 
MathiasS skrev:
Här är en sak man kan göra med skorstenen...
Ännu bättre om man kan övertala någon med traktorkärra att ställa kärran där man slänger ner stenen.

Så gjorde jag när jag rev min skorsten 1983 (bild saknas tyvärr).
 
KnockOnWood skrev:
Ännu bättre om man kan övertala någon med traktorkärra att ställa kärran där man slänger ner stenen.

Så gjorde jag när jag rev min skorsten 1983 (bild saknas tyvärr).
Det känns som om det blir för snabbt och enkelt då
 
Är den lösa kakan gråaktig på insidan?

Mvh
 
spekerök skrev:
Är den lösa kakan gråaktig på insidan?

Mvh
Vet inte, vill inte bryta ut den så den lossnar då jag vill hålla den så hel som möjligt till dagen jag får min tumme (som har hulling) ur! Vad tänkte du på då?
 
Det bästa är väl egentligen att knacka ner all puts och putsa om allt riktigt.
Oavsett vad du vill göra emd ytan så måste du ju säkerställa att inget material är löst eller kommer lossna för då lossnar ju även ytskiktet om du nu monterar något annat.
Höll på länge i stugan med att bara laga de skador som dök upp, det tog ju inte allt för lång tid innan det var nya sprickor och bitar som lossnade på andra ställen.
 
spekerök skrev:
Vilket bruk har du putsat med?

Mathias, vilket sprängmedel använde du? C4?

Mvh
Det gick i princip att ta bort de flesta stenarna för hand eller med lite hjälp av hammaren......
 
KnockOnWood skrev:
Ännu bättre om man kan övertala någon med traktorkärra att ställa kärran där man slänger ner stenen.

Så gjorde jag när jag rev min skorsten 1983 (bild saknas tyvärr).
Nu finns de ju inte så många snubbar med traktor att övertala här i krokarna så jag satte ut en annons på blocket istället. Fick ett par spänn per sten eller nått sånt och hela rasket hämtades av två glada gossar i en folka pickis. Dom hade tillochmed sten i handskfacket när dom åkte.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Man kan se om det putsbruk eller gipsbruk, men skulle tro att det är putsbruk som är övermålad.

Mvh
 
MathiasS skrev:
Nu finns de ju inte så många snubbar med traktor att övertala här i krokarna så jag satte ut en annons på blocket istället. Fick ett par spänn per sten eller nått sånt och hela rasket hämtades av två glada gossar i en folka pickis. Dom hade tillochmed sten i handskfacket när dom åkte.
Smart, så långt tänkte jag inte :surprised:

Hade nog inte funkat på min lilla ö dock. Men har man inte provat vet man inte.
Men då (1983) var inte blocket uppfunnet än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.