Jag håller på med en utbyggnad med platta på mark med golvvärme, jag har har L stöd som är 400 nu men ser att jag kommer hamna lite för lågt jämfört med övriga utbyggnad.

Jag tänkte redan tidigare att ha en spolkant men valde att slopa detta pga isolering, nu kommer de spolkant ändå då jag hamnat lite lågt.

Till frågan dessa Iso leca är det ett bra alternativ att mura dessa? Behövs armering i murningen?
Resningen är 195+45

Redigerat:
Tomture61
R robertsund skrev:
Jag håller på med en utbyggnad med platta på mark med golvvärme, jag har har L stöd som är 400 nu men ser att jag kommer hamna lite för lågt jämfört med övriga utbyggnad.

Jag tänkte redan tidigare att ha en spolkant men valde att slopa detta pga isolering, nu kommer de spolkant ändå då jag hamnat lite lågt.

Till frågan dessa Iso leca är det ett bra alternativ att mura dessa? Behövs armering i murningen?
Resningen är 195+45
Jag använde lättbetongsten 20x20x60 som limmas fast på plattan .
Putsas på insidan + jag valde att plocka bort fibercement skivan på utsidan på L - stöden , ersattes med högre fibercement skiva . Funkar säkert med en lägre skiva eller att putsa även utsidan också .

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.