Jag kommer ta ut 6st glasblock som ska muras igen i vår källare. dvs ca 80 x 40 x 40 cm.

Vilka typ av block ska användas? Det finns ju både isolerade lättklinkerblock samt utan, med eller utan fyllnadsspår, eller med hål i.
 
R
A Andy82 skrev:
Jag kommer ta ut 6st glasblock som ska muras igen i vår källare. dvs ca 80 x 40 x 40 cm.

Vilka typ av block ska användas? Det finns ju både isolerade lättklinkerblock samt utan, med eller utan fyllnadsspår, eller med hål i.
Vad har du för något i din vägg?
 
A Andy82 skrev:
Jag kommer ta ut 6st glasblock som ska muras igen i vår källare. dvs ca 80 x 40 x 40 cm.

Vilka typ av block ska användas? Det finns ju både isolerade lättklinkerblock samt utan, med eller utan fyllnadsspår, eller med hål i.
Änvänd leca med något mindre dimension än vad väggen är. Du har troligen ingen iso-leca på resterande väggar idag så det är onödigt.
 
L Lillefot skrev:
Änvänd leca med något mindre dimension än vad väggen är. Du har troligen ingen iso-leca på resterande väggar idag så det är onödigt.
Tack! Ja det var så jag resonerade.

Men vad skiljer de andra varianterna med spår och utan spår? Med eller utan hål inuti
 
A Andy82 skrev:
Tack! Ja det var så jag resonerade.

Men vad skiljer de andra varianterna med spår och utan spår? Med eller utan hål inuti
Det som skiljer är priset. Men jag skulle använd massiv till yttervägg. Finns ju fördelar med hål i när man ska göra kabeldragningar. Spår blir det när du går upp I storlek på stenen fördelen med det är väll att armeringen läggs där och är blir i mitten av bruket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.