Hej!

Söker bra multicutter som är kvalitet men ändå inte överdriven för hemmabruk. Dvs inte flera tusenlappar.
Boschs blå, är den något? Eller vad ska man sikta på?

johaans johaans skrev:
Hej!

Söker bra multicutter som är kvalitet men ändå inte överdriven för hemmabruk. Dvs inte flera tusenlappar.
Boschs blå, är den något? Eller vad ska man sikta på?
Nja, jag har haft tre olika; en billig Meec, en blå Bosch och en Fein. Den enda som gått sönder är den blå Boschen, där käftarna som håller bladet gick av.
Jag skulle säga att det viktigaste är att bladen är bra, så hittar du en billig maskin som kan ta kvalitetsblad då är det en bra kombo för sällananvändaren. En billig maskin låter mer och vibrerar mer än tex en Fein, men ska man inte jobba dagligen med den spelar det mindre roll.

K
Hade en grön Bosch PMF, lät högt och vibrerade mycket.
Köpte en blå Bosch 40-30 istället och den mycket trevligare att jobba med.
Enda nackdelen jag upplever är priset på starlock bladen.

Bosch blå
Makita
Miluwakee
DeWalt
Hikoki
AEG
Metabo

Alla bör ha något att räkna med. Sladdansluten brukar vara lite billigare för vad för mig ser ut som identiska maskiner.

AEG brukar ha riktigt bra prestanda/pris förhållande men håll utkik efter en bra deal så går nog vilket som bra

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Bosch blå
Makita
Miluwakee
DeWalt
Hikoki
AEG
Metabo

Alla bör ha något att räkna med. Sladdansluten brukar vara lite billigare för vad för mig ser ut som identiska maskiner.

AEG brukar ha riktigt bra prestanda/pris förhållande men håll utkik efter en bra deal så går nog vilket som bra
Och i sammanhanget vore det fel att inte nämna Fein, riktigt bra ergonomi. Bra kvalitet relativt vanliga gör att begagnad Fein kan vara intressant. Oavsett märke på maskinen, se till att ha koll på vilken standard på bladfäste den har för allt är inte kompatibelt.

Bosch Blå och Fein är samma numer. Du kan dock köpa en bra maskin för några hundra begagnat. Tror jag betalade 500kr för en Fein som en på forumet sålde

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.