Har problem med inkoppling av motorskydd och tryckvakt kopplade in på samma sätt som den gamla men de fungerar inte. Tycker jag på den blåa manuellt då går tryck uppåt annars fungerar ej vad kan jag har gjord fel ♂️bifogar bild på den gamla och nya
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 425 inlägg
Du får kontrollera manöverkretsen igen. Är det samma spänning på manövern, 230 V eller 400 V?
Kedjan ska vara L -> 95 - 96 -> tryckbrytare A1 - A2 -> N (eller L).
Det går inte att se på dina bilder hur det är kopplat, men det ser ut som en lös tamp från 14 som hänger i luften?
Kedjan ska vara L -> 95 - 96 -> tryckbrytare A1 - A2 -> N (eller L).
Det går inte att se på dina bilder hur det är kopplat, men det ser ut som en lös tamp från 14 som hänger i luften?
Den lösa var på 95:an men enligt den gamla på 95 var N från tryckvakt
Uppifrån kommer a1 som är L från tryckvakt
L1,2,3, inkommande från matningen
Och under går till pumpen L1,2,3,
De är 400v 3 fasare
A2 är alltid nolla då där sitter N från matningen
Uppifrån kommer a1 som är L från tryckvakt
L1,2,3, inkommande från matningen
Och under går till pumpen L1,2,3,
De är 400v 3 fasare
A2 är alltid nolla då där sitter N från matningen
Sorry manövern är 230v står där.
Det verkar att allting är kopplat ok det bara tyckvakt som gör mig lite osäker vart den skulle vara kopplat och med vad
Det verkar att allting är kopplat ok det bara tyckvakt som gör mig lite osäker vart den skulle vara kopplat och med vad
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 425 inlägg
Var tryckbrytaren ska kopplas in beskrev jag i mitt förra inlägg. Det var ett exempel då ordningen kan variera.