3 389 läst · 10 svar
3k läst
10 svar
Motek kompressor
Jag har fått en lite halvdan kompressor av svärfar, den slår inte ifrån som den ska så säkerhetsventilen jobbar övertid (har inte provkört själv)
Motek själva ville tydligen ha så bra betalt för att laga så svärfar köpte en ny istället.
Nån som har ett bra tips på vad som kan vara fel samt var / hur man åtgärdar?
Jag gissar att det är nån sorts tryckvakt som lämnat in men jag har inte börjat titta på det än.
Det är en liten maskin som heter 100/5
Motek själva ville tydligen ha så bra betalt för att laga så svärfar köpte en ny istället.
Nån som har ett bra tips på vad som kan vara fel samt var / hur man åtgärdar?
Jag gissar att det är nån sorts tryckvakt som lämnat in men jag har inte börjat titta på det än.
Det är en liten maskin som heter 100/5
Som du skriver så låter det som att det är Tryckströmbrytaren som gett sig.
Är det en liknande denna du har ?
En bekant har en billighets kompresor som beteede sig likdant fast redan när han köpt den. Där vissade det sig att Tryckströmbrytare som var injusterade så den körde till max värdet för brytaren, inte vad som var satt som max på kompressor.
Om det är tryckströmrtyaren så brukar en ny gå på runt 200:-
// Snozzi
Är det en liknande denna du har ?
En bekant har en billighets kompresor som beteede sig likdant fast redan när han köpt den. Där vissade det sig att Tryckströmbrytare som var injusterade så den körde till max värdet för brytaren, inte vad som var satt som max på kompressor.
Om det är tryckströmrtyaren så brukar en ny gå på runt 200:-
// Snozzi
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden