Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Ska man jobba med kanten på skivor som jag gör en del så tror jag på ”kroken”
En vanlig skruvstycks framtång ”kantrar” ochger dåligt grepp.
Protte
En vanlig skruvstycks framtång ”kantrar” ochger dåligt grepp.
Protte
Kroken, det är du kallar framtången i bilden? Jag tycker den vill kantra så lätt om man inte klämmer hela ytan, då det är en kulled i skruven bakom platta som klämmer på, på min iallafall. Men en klar fördel den har är att det är öppet ner till golvet.
Du kan väl bara laga den du har, vad är det för fel?
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
En framtång och sen montera det som på engelska kallas crochet?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 381 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 381 inlägg
Har en sjöbergs slöjdbänk (liiiiten) utan ben med en sån framtång (säkert lite mindre än på bild) som inte alls passar mig. Finns ju lite alternativ för att lösa om man inte vill ha barnstorlek på arbetsbänken
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Bara NEJ, jag har gett upp om den, jag har den i jobbet. Baktången hänger ned, skruvar av trä, inte plan, hålen för bänktänderna passar inte tänderna och framtången kan inte hålla skivor.S Svante Svenson skrev:
Jag använder den väldigt lite, använder justersågen och rikthyveln som ”arbetsbord” när jag ska spänna fast något att jobba på. Sågen och hyveln väger 500+ kg så de står ju stadigt.
Protte
Produkter som diskuteras: "Träskruvar"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 381 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 381 inlägg
Hittade en tillverkade (när jag letade annat på Google) som heter "lervad" som verkar sälja med en (tillsynes) förbättrad version av framtången du är ute efter. Har inte direkt lagt ner någon tid i det men har dock bara hittat i slöjdstorlek.
Kan du tänka dig ett litet projekt kan jag sälja framtången eller hela bänken billigt. Fyi så bor jag i dom mer svartgula områderna av länet.
Kan du tänka dig ett litet projekt kan jag sälja framtången eller hela bänken billigt. Fyi så bor jag i dom mer svartgula områderna av länet.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Hur ska vi kunna förena de gulgröna med de svartgula?
Jag är intresserad av hela bänken om den är i bruksskick.
Har du mer bilder.
Pris kan du skicka som PM
Lite tokigt då vi ska på korthemester några dagar men slutet på veckan kan vi dra åt Skellefteå.
Protte
Jag är intresserad av hela bänken om den är i bruksskick.
Har du mer bilder.
Pris kan du skicka som PM
Lite tokigt då vi ska på korthemester några dagar men slutet på veckan kan vi dra åt Skellefteå.
Protte
Produkter som diskuteras i tråden