tjenare!
Jag postade denna tråd inne på /Värme allmänt, men det värkar ju vara stendött där. Här blir den nog välkommnad.
jag måste nämligen beställa lite kopplingar och dyl, där av brådskan.

Jag har varit ifrån "moockandet" ett tag nu och lyckats glömma en hel del vässentliga saker. Jag blir lite osäker på om jag monterar mina grejer i rätt ordning.

på bilden så kommer vattnet in och ut på vänster sida in i bypass modulen. så frågan är!, ska kulventilerna/avstängningen sitta innan eller efter bypass modulen.

dom dumma rörmockaren (ingen generell anklagelse) hade satt baypassmodulen (samma som på bilden) innan avluftningen på högersidan. (detta kan i och för sig också vara ett alt.) Inte bara det, dom hade monterat den på det sättet fast på fördelarcentralen på nerevåningen som redan har en bypass dvs dubbla. Efter denna incident entledigade jag dessa och gjorde allt vvs själv. Nu har jag snickrat i några månader och kommit bort från vvs:n, och det är kuslig hur fort minnet rensas. ds

• golvvärme.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det kvittar vart du har bypassen eftersom kulventilerna alltid ska vara öppna ändå, tanken är ju att det ska kunna rinna i den när styrventilerna är stängde, typ en varm sommardag, så att pumpen slipper stå och pumpa mot stängdea ventiler

Då gör jag nog så här (se bild).

• DSC00253.jpg
    Skapa konto
Snailman
Det här är väl ganska likt...

• IMGP0637.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.