Hej,
Jag får inte ihop det hur detta WC vred jag beställt ska kunna monteras.
Gäller detta wc-vred:Millers 46/404/265
Har laddat upp en bild på det jag fick med i paketet.
Problemet är med brickan som ska vara på utsidan av dörren.
Den rödvita plastbrickan får inte plats på insidan av brickan, så något behöver vara där i mellan, då den enda delen som finns kvar är det svarta delen och den får inte plats i hålet i mitten.
Så skulle jag montera detta skulle roddpinnen i mitten bara sticka ut där och det ser helt fel ut, bör ju vara någon skruv eller liknande man sätter där.
Svårt att förklara detta, men kanske finns någon här som har samma låsvred och vet hur jag ska göra eller om jag behöver köpa ytterligare någon del eller de skickat med fel delar.
de borde väl se ut ish såhär på sidan där låset/vredet inte sitter:
Tack på förhand!!
Izabella
Jag får inte ihop det hur detta WC vred jag beställt ska kunna monteras.
Gäller detta wc-vred:Millers 46/404/265
Har laddat upp en bild på det jag fick med i paketet.
Problemet är med brickan som ska vara på utsidan av dörren.
Den rödvita plastbrickan får inte plats på insidan av brickan, så något behöver vara där i mellan, då den enda delen som finns kvar är det svarta delen och den får inte plats i hålet i mitten.
Så skulle jag montera detta skulle roddpinnen i mitten bara sticka ut där och det ser helt fel ut, bör ju vara någon skruv eller liknande man sätter där.
Svårt att förklara detta, men kanske finns någon här som har samma låsvred och vet hur jag ska göra eller om jag behöver köpa ytterligare någon del eller de skickat med fel delar.
de borde väl se ut ish såhär på sidan där låset/vredet inte sitter:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!!
Izabella
Vad har du för låshus i dörren?
Det behöret är tänkt till låshus 565.
Fjädern och indikeriningsbrickan ska träs på vredpinnen på utsidan innan skylten monteras.
Det är inte så att du har ett behör för ett annat låshus för då passar det inte..
Den övre bilden är på ett ASSA 265 där indikeriningsbrickan sitter fast i utsidans behör istället för att trycka emot den med en fjäder som det behöret du har.
Det behöret är tänkt till låshus 565.
Fjädern och indikeriningsbrickan ska träs på vredpinnen på utsidan innan skylten monteras.
Det är inte så att du har ett behör för ett annat låshus för då passar det inte..
Den övre bilden är på ett ASSA 265 där indikeriningsbrickan sitter fast i utsidans behör istället för att trycka emot den med en fjäder som det behöret du har.
Produkter som diskuteras: "låshus 565"
Låshus 565 Assa
För ytter- och innerdörrar
699 kr inkl moms
Läs mer