Hej,
Jag har bytt membran på min gräsklippare, Stiga Multiclip 46 S, 2005 med Briggs & Stratton-motor.
För att komma åt att byta membranet så lossade jag bensintanken och lossade tyvärr även fjädrarna...
Det är lätt att vara efterklok och nästa gång jag lossar något ska jag absolut fota innan, för minnet sviker mig. Det finns ju fler hål än fjädrar och nu blir jag inte klok på hur det ska sitta.
Någon som vet?
Någon som har en likadan och har möjlighet att lossa luftfiltret och ta en bild och dela med sig av?
Hälsningar och varm kram till alla
/Cecilia
PS Jag hade problem med att maskinen gick som en härke och varvade ojämt och presterade svart rök och slukade bensin. Jag har bytt tändstift, luftfilter och hoppas nu på att membranet ska göra susen. Torde hur som helst funka bättre, då förra ägaren monterat membran och packning i fel ordning! Å andra sidan tabbade han sig inte med fjädrarna.
Jag har bytt membran på min gräsklippare, Stiga Multiclip 46 S, 2005 med Briggs & Stratton-motor.
För att komma åt att byta membranet så lossade jag bensintanken och lossade tyvärr även fjädrarna...
Det är lätt att vara efterklok och nästa gång jag lossar något ska jag absolut fota innan, för minnet sviker mig. Det finns ju fler hål än fjädrar och nu blir jag inte klok på hur det ska sitta.
Någon som vet?
Någon som har en likadan och har möjlighet att lossa luftfiltret och ta en bild och dela med sig av?
Hälsningar och varm kram till alla
/Cecilia
PS Jag hade problem med att maskinen gick som en härke och varvade ojämt och presterade svart rök och slukade bensin. Jag har bytt tändstift, luftfilter och hoppas nu på att membranet ska göra susen. Torde hur som helst funka bättre, då förra ägaren monterat membran och packning i fel ordning! Å andra sidan tabbade han sig inte med fjädrarna.
Hej!souba skrev:
Kul att den här tråden fortfarande lever.
Jag har inte klipparen kvar, då jag tröttnade på att klippa gräs i avgaser, så jag kan inte bidra med något foto. När jag tittar på din bild ser de inte modifierade ut, tycker jag. Jag köpte nya fjädrar till min och som jag minns det såg de nya ut som de gör på din bild.
/Cecilia
HejS souba skrev:
Har en sådan förgasare dock annan maskin men motorn är samma verkar det som. Va heter membranet till dessa? Någon som kanske har en länk? Gärna till membranet, luftfilteret samt tändstift.
Den ska sitta ovanför membranet.P Pawlan skrev:
Lägg lite rapsolja runt kanterna, sedan lägger du dit membranet, och packningen.
Sedan förgasaren.. Då ligger allt kvar tills skruvarna kommer dit.
Tack tack.Maskintok skrev:
Nu har jag hittat betäckning. Den heter 9T502 2229 B1.
Är nog samma princip.
Tack så mycket. Verkligen jätte snällt!
Liknande trådar
-
Var är felet på dörrmonteringen?
Fönster & Dörrar -
Montering av fönsterfoder
Fasad -
behöver monteringsanvisning äldre crawford vikport 4stora fjädrar el 6 smalare fjädrar
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Montering av bensindriven gräsklippare Stiga multiclip 47 SEQ
Trädgårdsmaskiner -
Stiga turbo gräsklippare - motordemontering
Häckar, Buskar & Träd