Hej,

Jag har sen tidigare en spegel upphängd på en gipsvägg. Jag har nu för avsikt att byta ut den mot en något större och tyngre spegel, men dessvärre sitter ju inte beslagen på samma avstånd eller rätt höjd för den delen. Finns det nåt sätt eller anordning att hänga upp den nya spegeln på utan att behöva borra nya hål? Har funderat på dubbelhäftande tejp, men den är såvitt jag vet ”permanent” då den lämnar spår efter sig sen.

Tack för svar!

Bump

Om spegeln ändå är större så varför inte bara göra nya hål som passar beslagen på nya spegeln? Det är mycket krångligare att mäta in och flytta runt beslagen. Googla på tejptricket så vet du vart du ska göra hålen i förhållande till varandra

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K André1223456 skrev:
Om spegeln ändå är större så varför inte bara göra nya hål som passar beslagen på nya spegeln? Det är mycket krångligare att mäta in och flytta runt beslagen. Googla på tejptricket så vet du vart du ska göra hålen i förhållande till varandra
Ogillar tanken på att väggen (gipsvägg förvisso) ser ut som en schweizerost, även om hålen inte syns då de kommer döljas av spegeln.

Vad skulle du själv föredra, borra nya hål eller tejpa upp spegeln?

A Amatör123 skrev:
Ogillar tanken på att väggen (gipsvägg förvisso) ser ut som en schweizerost, även om hålen inte syns då de kommer döljas av spegeln.

Vad skulle du själv föredra, borra nya hål eller tejpa upp spegeln?
Det blir ju bara totalt 4 skruvhål antar jag? Det är bara foga i eller spackla igen sen om du ska flytta på spegeln senare. Är det hyresrätt och du tänker på vad värden säger när du flyttar ut?

Jag hade gjort nya hål som passar den nya spegeln och satt igen dom gamla hålen. Hade aldrig tejpat upp en spegel. När det dessutom är gipsvägg så behövs ju inget mer än en skruvmejsel och hammare för att slå hål så länge det inte är plyfa bakom, men det är ändå inga större problem att borra nya

Fäst upp en bräda i de gamla hålen. Sen fäster du den nya spegeln i brädan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.