Medlem
· Västmanlands län
· 122 inlägg
hej
håller på att tappa det nu ...
försöker få i stängselkrampor långt upp på lite vingliga stolpar och det går inget vidare får jag säga.
det blir ju inget mothåll där uppe, det bara flexar undan. är det nån som har ett bra tips ?
har försökt hålla en slägga bakom stolpen som mothåll, men det behävs tydligen 3 armar , en som håller släggan, en som håller märlan och en som slår med hammarn.
(skrivet i upprört tillstånd )
håller på att tappa det nu ...
försöker få i stängselkrampor långt upp på lite vingliga stolpar och det går inget vidare får jag säga.
det blir ju inget mothåll där uppe, det bara flexar undan. är det nån som har ett bra tips ?
har försökt hålla en slägga bakom stolpen som mothåll, men det behävs tydligen 3 armar , en som håller släggan, en som håller märlan och en som slår med hammarn.
(skrivet i upprört tillstånd )
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Håll märlan med en polygrip (med käftar som är lika breda som märlan) och lappa dit den så den fastnar. Släggan bakom om det behövs. Sen fortsätter du med hammare och slägga men när märlan sitter behövs bara två händer.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Finns en gammal regel som säger att man inte ska använda magen längst upp på vingliga stolpar
Polygripen är kung till detta! Med lite känsla så drar polygripen i märlan halvvägs på en snärt. Lite träffsäker behöver man va förstås.
Polygripen är kung till detta! Med lite känsla så drar polygripen i märlan halvvägs på en snärt. Lite träffsäker behöver man va förstås.
Medlem
· Västmanlands län
· 122 inlägg
Medlem
· Västmanlands län
· 122 inlägg
Medlem
· Västmanlands län
· 122 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Demontera duschpanel
Badrum -
Hur demontera duschblandare
Badrum -
Kan någon förklara varför jag måste montera vissa hammarband?
Stenhus -
Hur monterar man excenterkopplingar? 160 ur väggen - blandaren 150
Badrum -
Kan man montera en garageport med 85 grader till takskenorna?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus