Köpte precis en inspektionslucka och undrar hur jag monterar denna (se bild nedan). Är det bara att "trycka" fast den? hur ska "flärparna" på sidan vara, ska de peka rakt upp som på bilden eller ska de böjas åt något håll?
/N
/N
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag ger mig på en kvalificerad gissning själv;
flärparna ska vara nedfällda längs med och böjas svagt utåt för att trycka mot gipset?
flärparna ska vara nedfällda längs med och böjas svagt utåt för att trycka mot gipset?
Jag lyckas inte med att få fast denna i taket, hur gör man?
tack för ditt svar Nyfniken.
Ja, det kanske är så att jag blir tvungen att limma. Tyvärr finns det inte tillräckligt med utrymme att komma åt att skruva ovanför taket.
Det märkliga dock är att det påstods att det bara skulle vara att trycka fast denna och att man inte skulle behöva någon fästmassa..?
Ja, det kanske är så att jag blir tvungen att limma. Tyvärr finns det inte tillräckligt med utrymme att komma åt att skruva ovanför taket.
Det märkliga dock är att det påstods att det bara skulle vara att trycka fast denna och att man inte skulle behöva någon fästmassa..?
Men, det måste väl vara tänkt att montera denna med flärparna på något sätt? Jag har samma flärpar på min - köpt på Hornbach. Har letat upp den tyska originalmontageanvisningen, och det står ungefär "fäst luckan på lämpligt sätt".
"The four moving wall anchors are adapted to the circumstances and attached to the wall or
ceiling. The gap between the wall/ceiling and mounting frame can be filled if required."
Hmm. Det är enkelgips i tak. Något bra lim ni rekommenderar, eller funkar vanligt sättlim bra typ PL400?
"The four moving wall anchors are adapted to the circumstances and attached to the wall or
ceiling. The gap between the wall/ceiling and mounting frame can be filled if required."
Hmm. Det är enkelgips i tak. Något bra lim ni rekommenderar, eller funkar vanligt sättlim bra typ PL400?
Jag gjorde som så till slut att jag bara vek ut flärparna som sitter på sidan, för att skapa lite tryck mot kanten av gipset. Sen drog jag en limsträng också om jag minns rätt, så satt det riktigt bra sen. Tror det var antingen PL eller något annat montagelim, de e ju numera riktigt starka.
Mvh N
Mvh N
Produkter som diskuteras i tråden