Just så. Om jag tolkat anvisningen rätt.

Men jag lutar ändå åt att sätta fästet för motorskenan i taket bara för att fördela belastningen lite.
 
  • Gilla
Jacob99
  • Laddar…
Ok, man kan välja alltså, bra att veta. Känns ju absolut inte fel att fördela vikten om man har möjligheten.
 
Första porten helt klar :D

Drog fram en förlängningssladd och provkörde motorn.

Magiskt.

Motorskenan fastsatt i portväggen med molly. Bakändan, upp i taket och in i en takstol.

Efter att ha läst monteringsanvisningen 73 gånger!!?? Så kom jag fram till att infästningen i framkant på motorskenan skall sitta mer eller mindre dikt an mot portramen.

I morgon kommer förhoppningsvis motor nr 2 på plats.
 
Härligt Holmen, lite avundsjuk :) har du bilder på härligheten så jag kan förstå ännu mer?
 
Här kommer ett par bilder.
 
  • IMG_2473.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2474.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2476.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2477.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fan va fint Olmen, stort tack och mycket snyggt!!
 
Känns faktiskt mycket enklare nu när man har bilder att tillgå, inte längre rocket science utan bara lite pill och eftertanke för att få de olika fästena rätt. Nu blev jag istället för undrande väldigt sugen på att ge mig på detta :)
 
Glöm inte att kapa alla beslagen, det kan ge riktigt otäcka sår i huvuet om man nickar fel saker.
 
De borde ju faktiskt skicka med en liten gummiplupp att sätta på efter att man kapat dem också, å andra sidan löser ju tejp det mesta :)
 
Jag kapade och gradade av mina med vinkelslipen så de är jämna med kanterna.
 
Beslagen skall kapas efter jag har plåstrat om huvudet :p
 
Säkert en dum fråga men fick man med alla plugg, skruv och brickor man behövde eller köper man något av detta själv?
 
Det följer med skruv och plugg för trä eller betong. Har du kunnat hålla dig från att öppna kartongerna? ;)
 
Det du behöver bidra med är verktyg.

Infästningen för motorskenan i väggen satte jag med två molly för dubbelskivig vägg då jag inte hamnade vid någon regel. Dessa molly var egeninhandlade på den lokala järnaffären. ;)
 
Hehe, har inte hämtat den ännu då vi har 5m port och inte kan ta den själva. Snackat med mina byggare och de hämtar den åt oss på måndag, blir nog en dag ledigt på tisdag för montage. Helgen råkade bli uppbokad :)

Verktygen fixade, rätt betongborrar osv så det ska förhoppningsvis gå bra. Självklart redovisning här!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.