3 343 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Montera FÖRBÄTTRA täcksida på METOD köksstommar (IKEA)
Är tanken att man ska montera täcksidorna på skåpens gavlar bara rakt uppåner så att säga eller är tanken att man ska anpassa dem för varje enskilt kök genom att kapa dem?
Det jag undrar över är alltså utsticket frammåt mot skåpens fasad. Om jag köper IKEAs egna eller luckor som är 100% IKEAkompatibla kommer då utsticket automatiskt att bli i nivå med fasaden?
Sen funderar jag lite på, blir det inte konstigt om det bara är på sidorna som det är i nivå med luckorna?
Bör man inte sätta listen under skåpen med lika mycket utstick också i så fall?
Hur har ni andra gjort?
Det jag undrar över är alltså utsticket frammåt mot skåpens fasad. Om jag köper IKEAs egna eller luckor som är 100% IKEAkompatibla kommer då utsticket automatiskt att bli i nivå med fasaden?
Sen funderar jag lite på, blir det inte konstigt om det bara är på sidorna som det är i nivå med luckorna?
Bör man inte sätta listen under skåpen med lika mycket utstick också i så fall?
Hur har ni andra gjort?
Byggveteran
· Stockholm
· 339 inlägg
Du behöver tukta dom, både på höjd och djup lite beroende på. För egen del sätter jag oftast frisidor hela vägen ner till golv med ett djup du tycker är snyggt mot luckan. Sen möter sockeln frisidan, i ett annat djup såklart.
Jag kanske ska skaffa täcksidor i samband med att jag skaffar luckor istället så jag får dem i samma färg?
När jag kollar på bilder så ser det ju mer enhetligt ut när både allt är i samma färg och i nivå så att säga.
Jag är sugen på något gråaktigt med lite trästruktur sådär.
När jag kollar på bilder så ser det ju mer enhetligt ut när både allt är i samma färg och i nivå så att säga.
Jag är sugen på något gråaktigt med lite trästruktur sådär.