3 783 läst · 3 svar
4k läst
3 svar
Montera Faktum Kök. Tips
hallå!
Har lyckats komma över ett faktum kök i bra skick och undrar om tips för installationen (min allra första)
Kan man använda Metod skena kanske? Om man köper de speciella brickorna med hakar tex.
Eller är det regel i botten som gäller där skåpen vilar på?
Sen ek fråga om symmetri.
Hur noga är det att linjerna överensstämmer mellan bänk/väggskåp. Tex 60 nere och uppe?
Alltså om det är förskjutet någon dm. Syns det i verklighet en dvs iögonfallande?
Har lyckats komma över ett faktum kök i bra skick och undrar om tips för installationen (min allra första)
Kan man använda Metod skena kanske? Om man köper de speciella brickorna med hakar tex.
Eller är det regel i botten som gäller där skåpen vilar på?
Sen ek fråga om symmetri.
Hur noga är det att linjerna överensstämmer mellan bänk/väggskåp. Tex 60 nere och uppe?
Alltså om det är förskjutet någon dm. Syns det i verklighet en dvs iögonfallande?
Det med skena har jag inte gjort , bara direktskruvat i vägg med en bit under som stöd för trycklast.
Sedan måste allt sitta absolut jämt i alla led , annars kommer du att se det varje dag och må illa , det syns tydligt om det inte är jämnt
Sedan måste allt sitta absolut jämt i alla led , annars kommer du att se det varje dag och må illa , det syns tydligt om det inte är jämnt
Lämpligt då att sätta upp en 45X95 i våg med överkant , som ska vara underkant skåp
som skåpet kan vila på när det fästes i väggen , kan inte bli fel i höjdled ,och inga problem med att hålla det på plats , endast trycka det mot väggen
som skåpet kan vila på när det fästes i väggen , kan inte bli fel i höjdled ,och inga problem med att hålla det på plats , endast trycka det mot väggen
Liknande trådar
-
Har någon ståt faktum kökslucka?
Kök -
Montera ny köksblandar
Vatten & Avlopp -
Hur montera/bygga om frånluft från köksfläkt?
Ventilation -
Kontakter över köksbänkar monterade i oljika höjd
Kök -
Hur lyfter jag ur lådorna på Ikea Faktum kök från 2008? Jag får bort fronten, men inte rälsen? Skälva lådstommen?
Kök