Hej.
Jag håller på att montera ett Epoq kök men tycker att infästningen mot vägg känns "ranglig". Det ska skruvas rätt i vägg igenom en 10 mm tjock och 10 cm bred spånskiva.
Jag ser att IKEA har en skena att montera på vilket känns som en bra lösning. Vet någon om det går att montera Epoq stommar på IKEAs skena?
Om jag nu skulle göra som Epoq föreslår i sin manual, att man ska ställa överskåpen på en slags list (se bild) som inte medföljer köket. Är det någon som vet om man måste ha en list där och vad det i såfall ska vara för list?
Jag håller på att montera ett Epoq kök men tycker att infästningen mot vägg känns "ranglig". Det ska skruvas rätt i vägg igenom en 10 mm tjock och 10 cm bred spånskiva.
Jag ser att IKEA har en skena att montera på vilket känns som en bra lösning. Vet någon om det går att montera Epoq stommar på IKEAs skena?
Om jag nu skulle göra som Epoq föreslår i sin manual, att man ska ställa överskåpen på en slags list (se bild) som inte medföljer köket. Är det någon som vet om man måste ha en list där och vad det i såfall ska vara för list?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 853 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 853 inlägg
Det säkraste är väl att fråga Epoq.J Jan-Ove Nord skrev:
Men jag tror att den listen bara är till för att underlätta att sätta upp skåpen rakt och på samma höjd och kan tas bort efteråt.
Skenor har ju bara används rätt få år och innan dess skruvades alla köksskåp upp på väggen oavsett tillverkare och att skåpet hänger på två skruvar ska ju inte bli rangligt.J Jan-Ove Nord skrev:
Välkommen till forumet också!