1 876 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Montera duschhörna
Får lite huvudbry hur jag ska fästa duschhörna för att det skall bli bra.
Det är alltså en duschhörna med infällbara dörrar.
I badrummet är det gipsskiva med matta på väggen, förmodligen sitter nog inte reglarna på 80x80 utan på cc 60 om jag minns rätt, är en nybyggd stuga.
Gipsankare med silicon i för att fästa skenan på väggen ?
Bör man limma skenan också eller ?
Eller ska man bara limma skenan ?.
Tacksam för lite hjälp.
Det är alltså en duschhörna med infällbara dörrar.
I badrummet är det gipsskiva med matta på väggen, förmodligen sitter nog inte reglarna på 80x80 utan på cc 60 om jag minns rätt, är en nybyggd stuga.
Gipsankare med silicon i för att fästa skenan på väggen ?
Bör man limma skenan också eller ?
Eller ska man bara limma skenan ?.
Tacksam för lite hjälp.
Du har alltså inte kottlingar i väggen? Inte bra, föreskrifterna säger att det är ett krav.
Jag tror inte på att limma, jag försökte göra det med hållaren till mitt duschhuvud, då lossnade mattan från väggen.
Du har ingen möjlighet att öppna bakfrån och kottla?
Jag tror inte på att limma, jag försökte göra det med hållaren till mitt duschhuvud, då lossnade mattan från väggen.
Du har ingen möjlighet att öppna bakfrån och kottla?
Tittade på lite byggbilder och på baksidan av innerväggen, sitter det kortlingar mellan första regeln och andra regeln uppe och nere. Så jag får minst 2 fäst punkter i kortlingar.
Då återstår yttervägen och där vet jag inte hur det ser ut.
Då återstår yttervägen och där vet jag inte hur det ser ut.
Det viktiga nu är att du får dit mycket silikon, både runt och i pluggen.
Sen måste du komma ihåg att upplysa om detta vid en försäljning, eftersom det är avsteg från branschens rekommendationer/krav och en ökad risk. Annars kan du åka på det i efterhand.
Sen måste du komma ihåg att upplysa om detta vid en försäljning, eftersom det är avsteg från branschens rekommendationer/krav och en ökad risk. Annars kan du åka på det i efterhand.