6 434 läst · 4 svar
6k läst
4 svar
möss i ventilationsröret?
har mekanisk ventilation till kök,bad,wc... har iofs även köksfläkt så man kan få superboost vilket inte altid kanske är bra, men strunt samma..
då köket inte används så har jag brutit strömmen för att inte den gnutta värme jag har ska sugas ut.
idag satte jag på takfläkten och han gå några steg tills det rasslade lite skumt...
anar att en mus är i röret, drog på köksfläkten ibland för verkligen ge musen en push ut ur röret men det funkade nog inte. haha
Vad gör jag, den hittar väl ut själv antar jag men känns ju lite obehagligt..
någon som varit med om att haft mus i sitt ventilationssystem?
då köket inte används så har jag brutit strömmen för att inte den gnutta värme jag har ska sugas ut.
idag satte jag på takfläkten och han gå några steg tills det rasslade lite skumt...
anar att en mus är i röret, drog på köksfläkten ibland för verkligen ge musen en push ut ur röret men det funkade nog inte. haha
Vad gör jag, den hittar väl ut själv antar jag men känns ju lite obehagligt..
någon som varit med om att haft mus i sitt ventilationssystem?
hur ska jag få in en musfälla då, lyfta av fläkten utanpå taket?
eller iofs, kan ju ta bort en utav luftdonen i badrummen såsett.
Funderade lite på detta med att om en mus nu har yrt runt där så lär det ju vara bajs kvar från den... det ihop med att det fläktsystemet lär ju inte vara rengjort sen 28år tillbaka när det monterades..
kanske värt att hyra in rengöring, fast hur går sånt till och hur dyrt är inte det?
eller iofs, kan ju ta bort en utav luftdonen i badrummen såsett.
Funderade lite på detta med att om en mus nu har yrt runt där så lär det ju vara bajs kvar från den... det ihop med att det fläktsystemet lär ju inte vara rengjort sen 28år tillbaka när det monterades..
kanske värt att hyra in rengöring, fast hur går sånt till och hur dyrt är inte det?