Målar foder i ett badrum. Fodrena skrapades, slipades och grundmålades för någon månad sedan. Igår spacklade jag med rubinol och sandpapprade sedan lätt med fint sandpapper. Under torkning av första lagret linoljefärg så framträder runda mörka fläckar lite varstans, värst verkar det vara nere vid tröskeln. Färgen är några år gammal och jag funderar på om dessa fläckar beror på färgen eller om de beror på underlaget. Någon som har varit med om liknande? Fläckarna verkar vara oleofobiska så kan vara tvålstänk från närliggande tvättställ? Har gått över med moddlare men efter en stund kommer fläckarna tillbaka. Ska låta det torka och sedan slipa lätt vid fläckarna är tanken.
 
  • Nygrundmålat träfoder i badrum med mörka fläckar och maskeringstejp vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålat fönsterfoder med problematiska mörka fläckar och droppar under torkningsprocessen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel och list i badrum med mörka fläckar efter grundmålning och spackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarar mig själv. Jag målade bara över det vid nästa varv, ingen eller ytterst lätt slipning med fint sandpapper. Fläckarna täcktes över av det andra lagret färg. Får se om de kommer fram med tiden eller inte.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.