U-listen skulle jag inte vilja ha...skulle bli klumpigt tycker jag. Däremot använder jag den typen av smygar fast jag beställer mina fönster med salningspår, dvs samma sak som u-listen fast u-et är infräst i karmen. Väldigt smidigt och man beöver inte palla upp smygar med diverse klossar och dylikt samt behöver ej spikas i heller. Det gör inget om väggen är lite sned heller det kompenserar man i salningspåret.
 
Ja, det verkar som en bra metod, men mitt fönster sitter redan på plats, utan salningsspår. Dock funderade jag på att kanske sätta en liten list inne i hörnet, att trycka smygen mot s a s. Det är en yttervägg av lättbetong och på insidan står en uppreglad vägg med isolering, OSB och gips. Jag har använt plåtreglar, men runt fönsteröppningen är det en ram av träreglar. Träregeln är inte riktigt i liv med den murade öppningen, men allt är rakt och fint. Har även hittat andra på forumet som skriver om Lemafix. Det kanske kan vara något. Vill helst undvika att fästa något direkt mot murstenen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.