Skumpe
L Liljeros skrev:
Spåren kommer nog bli markerade oavsett lösning, enda sätta att bli av med det är ju att fysiskt sitta och skrapa ur alla spår
Ja men jag tänkte på blästring som föreslogs, det kanske är bästa alternativet just avseende spåren?
 
Skumpe
B breakman skrev:
Isblästring kanske kan vara ett alternativ?
Jag vet inte, är det? Dyrt? Svårt? Aldrig hört.
 
PeterFalun
  • Gilla
Skumpe
  • Laddar…
B
Skumpe Skumpe skrev:
Jag vet inte, är det? Dyrt? Svårt? Aldrig hört.
Vet inte, aldrig provat. Dock hört och läst att det är skonsammare än vanlig blästring med sand då man använder torris, kvar blir koldioxid och det du blästrar bort. Googla lite och kanske kolla med någon uthyrare?
 
Är det verkligen värt det att lägga en massa energi och tid på ett trädäck som kanske egentligen behöver bytas ändå?

Istället för att bete dig som ett arsle när folk svarar så kanske du borde ta till dig rådet och verkligen "kolla en gång extra" på dina brädor innan du bestämmer dig att behålla dem?

Och det där med spåren tycker jag ser ut som baksidan på en vanlig panelbräda..
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 29 till
  • Laddar…
Skumpe
Violina Violina skrev:
Är det verkligen värt det att lägga en massa energi och tid på ett trädäck som kanske egentligen behöver bytas ändå?

Istället för att bete dig som ett arsle när folk svarar så kanske du borde ta till dig rådet och verkligen "kolla en gång extra" på dina brädor innan du bestämmer dig att behålla dem?

Och det där med spåren tycker jag ser ut som baksidan på en vanlig panelbräda..
Vi kan diskutera vädret också men det får vara i en annan tråd. Tråden handlar om hur man bleker ett pigmenterat trädäck. Om man säger "släng det" eller "jag tycker elstödet borde utökas" så har man inte någon avsikt att hjälpa eller förstår hur modererade forum fungerar.

Nu kallar du mig ett "arsle" i en tråd om ett trädäck. Ett tillfälle för introspektion för dig. Kommer du för att hjälpa? Och om inte, vad gör du här?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Enys89 och 12 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Är det svårt/dyrt?
 
  • Gilla
MrNicholas
  • Laddar…
Jag är på @Liljeros spår; slipa. Slipa så djupt/hårt tills du tycker du är nöjd med resultatet. Det borde gå bra med en golvslipmaskin som man kan hyra.
 
  • Gilla
Jjjonas5420 och 1 till
  • Laddar…
A
Föreslår du lägger ny trall istället.
 
  • Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 12 till
  • Laddar…
Skumpe
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Jag är på @Liljeros spår; slipa. Slipa så djupt/hårt tills du tycker du är nöjd med resultatet. Det borde gå bra med en golvslipmaskin som man kan hyra.
Jag kollade på det men uthyraren sa att jag kommer ha sönder maskinen med skruvarna som sticker upp. Jag har också nu mer tänkt försöka behålla texturen.
 
Skumpe
L Leif i Skåne skrev:
Kolla denna tråd inlägg # 6
[länk]

Annars lossa en bräda och vänd på den, den ser kanske ut som ny på andra sidan. ;)
Tack! Problemet är bärbuskar. Jag förstår såklart att det finns kemikalier som får altanen blek men det måste vara förenligt med närliggande växter/bärbuskar . Ska kolla upp de medel du använde.

Edit: även om nån gjorde jobbet åt mig gratis är plankorna inte spårade på båda sidor.
 
Skumpe
yoloboi skrev:
Föreslår du lägger ny trall istället.
Tack jag gör en sån tråd en annan gång så kan du få komma med synpunkten on topic istället.
 
  • Gilla
mika m och 1 till
  • Laddar…
Ser alla skruvarna ut som på bilden kan det ju gå att lossa och vända brädorna...
 
  • Gilla
Mikedigitize och 3 till
  • Laddar…
Skumpe
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ser alla skruvarna ut som på bilden kan det ju gå att lossa och vända brädorna...
De har inte spår på baksidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.