hsd
Skumpe Skumpe skrev:
Får det verkligen bort pigmenteringen?
Skulle tro det, men när jag kollade mer på bilderna så skulle jag bytt till nytt, det är väldigt slitet
 
  • Gilla
Jontha och 3 till
  • Laddar…
Hur många kvm är det?
 
Skumpe
hsd hsd skrev:
Skulle tro det, men när jag kollade mer på bilderna så skulle jag bytt till nytt, det är väldigt slitet
Övervägt och förkastat.
 
  • Gilla
Uffe-Nacka och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
A AndersS skrev:
Hur många kvm är det?
Jag vet inte, svårt att uppskatta. Du kan nog parkera fyra bilar på det.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag vet inte, svårt att uppskatta. Du kan nog parkera fyra bilar på det.
Ca 4*8m, dvs 32 kvm?
Som det ser ut, väldigt slitet, kan det krävas mycket arbete utifrån dina krav att återställa det.
Jag hade bytt trallen.
 
  • Gilla
Huggedugge1 och 8 till
  • Laddar…
Jag använde någon form av lasyrborttagare på vår altan, provade vanlig kaustiksoda med när medlet tog slut, funkade inte riktigt lika bra.

Trädäck vid hus, räcke, soligt, skugga, studsmatta i bakgrunden, växthus, stege, avslappnat utomhusområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädäck med citronträd i krukor, stege, slang och skurduk, bakom skyddsnät mot solen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mika m och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag använde någon form av lasyrborttagare på vår altan, provade vanlig kaustiksoda med när medlet tog slut, funkade inte riktigt lika bra.

[bild]

[bild]
Du minns inte mer specifikt vad det var? Är det inte giftigt är det exakt vad jag letar efter.
 
Jotun trebitt är ganska bra. Helt biologiskt nedbrytbart och alkaliskt.
 
  • Gilla
mika m
  • Laddar…
Skulle säga att det nog är fullt möjligt att slipa den, men då får man lägga ett par timmar på att dra ner skruven innan. Ser väldigt torr ut så borde släppa ganska enkelt, du bör dock se till att ha en redig slipmaskin med dammsugare annars blir det inte kul. Tror inte man ska behöva gå så pass djupt att spåren försvinner heller
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Skumpe
A AndersS skrev:
Varför så oförskämt svar på seriöst förslag utifrån din bild på så dålig trall!!
Lycka till med trallen.
Ja du har inte ens bemödat dig om att läsa trådstarten så jag vet inte hur du kan lämna några seriösa förslag när du inte förstått frågan. Men du och jag vet att du inte har någon intention att hjälpa. Lycka till med dig själv.
 
  • Arg
  • Gilla
Hasse Sandin och 7 till
  • Laddar…
Skumpe
13th Marine 13th Marine skrev:
Hittade den till slut!
[länk]
Tack! Riktigt fint!
 
Skumpe
L Liljeros skrev:
Skulle säga att det nog är fullt möjligt att slipa den, men då får man lägga ett par timmar på att dra ner skruven innan. Ser väldigt torr ut så borde släppa ganska enkelt, du bör dock se till att ha en redig slipmaskin med dammsugare annars blir det inte kul. Tror inte man ska behöva gå så pass djupt att spåren försvinner heller
Det jag är rädd för är att om man slipar bara ytan utan spåren så blir det mörka spår då kvar i trallen.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Det jag är rädd för är att om man slipar bara ytan utan spåren så blir det mörka spår då kvar i trallen.
Spåren kommer nog bli markerade oavsett lösning, enda sätta att bli av med det är ju att fysiskt sitta och skrapa ur alla spår
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
B
Isblästring kanske kan vara ett alternativ?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.