I det oisolerade garaget har fått mögel på utegipsen. Hur tvättar jag bort detta på bästa sätt?
Jag köpte en flaska mögeltvätt men på instruktionen står det att man ska spraya på och låta verka. Sedan "skölj mycket noga med vatten, använd helst vattenslang med ljummet vatten".
Det är jag inte så pigg på att göra i garaget.
Kan man strunta i att skölja av mögeltvätten eller försvinner hela vinsten med tvätten då?
Hur har ni fått bort mögel på insida garage?
Jag köpte en flaska mögeltvätt men på instruktionen står det att man ska spraya på och låta verka. Sedan "skölj mycket noga med vatten, använd helst vattenslang med ljummet vatten".
Det är jag inte så pigg på att göra i garaget.
Kan man strunta i att skölja av mögeltvätten eller försvinner hela vinsten med tvätten då?
Hur har ni fått bort mögel på insida garage?
Medlem
· Västernorrland
· 10 895 inlägg
En gipsskiva är ju svårtvättad av förklarliga skäl. Se till att klimatet blir bättre istället så dör påväxten och det räcker att borsta bort det bara.
Troligtvis är möglet ifrån tidigare ägare. Han sa att han förvarade bilen i garaget året runt. Körde även in den blöt.S Stefan1972 skrev:
Min plan är att isolera garaget men är lite rädd att lägga på isolering utan att veta att möglet är borta helt. Därför tänkte jag att tvätt var ett måste.
Vågar jag läggs på isolering på väggen eller begår jag ett stort misstag då?
Vad tror ni?
Vad tror ni?
Medlem
· Västernorrland
· 10 895 inlägg
Du menar möglet? Det är som sagt torrt/dött så borsta bort och dammsug och isolera på du. Mögelsporer finns omkring oss i luften hela tiden och det är inte så att nå kvarvarande sporer vaknar till liv igen om de lämnas kvar.
Kvarstår fuktproblemet så kommer det att mögla oavsett där förutsättningarna är bäst.
Kvarstår fuktproblemet så kommer det att mögla oavsett där förutsättningarna är bäst.