K
Danin Danin skrev:
Ja det knepigt, hörde med grannen, han hade samma takpanel och samma plast. Byggarna hade väl rånat någon fabrik som gör sopsäckar.
Hoppas allt löser sig på och blir bra iaf :)
 
Åsa Lund
Har du gjort nåt test med glasburk?
 
Danin Danin skrev:
Såg bra ut, enbart ytan som är missfärgad. Inget på djupet och baksidan är ju lite smutsig men inget särskilt.

Viktigaste är har ingen dålig lukt längre trots nästan helt öppen övervåning med isolering helt öppen.
Bra, då borde det vara fysikaliskt omöjligt att detta är mögel. Insidan på isoleringen är torrare och varmare än "baksidan" så möglar det är det på baksidan det händer. Det betyder också att det inte finns någon anledning att byta isoleringen. Upp med ny plast och kör på bara.
 
S
K Krille_90_ skrev:
för att avgöra att det inte är mögel så måste man upp på vinden och rota eller hur? Har man redan rotat och tagit red på att det inte är mögel är det en annan sak. En sjuk vind påverkar ju inneklimatet också . Men även om det inte är mögel så är det ju något som är galet om det ser ut så.
Hade ingen som helst anledning att misstänka mögel på varma sidan av isoleringen så, med tanke på alla hål i plasten så tar jag för givet att luften tagit med sig skit som smutsat ner isoleringen, jag har ingen panik över det.

På 70talet var var man inte så noggrann med plasten ;)
 
S SueCia skrev:
Hade ingen som helst anledning att misstänka mögel på varma sidan av isoleringen så, med tanke på alla hål i plasten så tar jag för givet att luften tagit med sig skit som smutsat ner isoleringen, jag har ingen panik över det.

På 70talet var var man inte så noggrann med plasten ;)

Nej och enligt grannarna har de alla samma härliga panel och plast så är garanterat smuts.
 
S SueCia skrev:
Hade ingen som helst anledning att misstänka mögel på varma sidan av isoleringen så, med tanke på alla hål i plasten så tar jag för givet att luften tagit med sig skit som smutsat ner isoleringen, jag har ingen panik över det.

På 70talet var var man inte så noggrann med plasten ;)

Vinden såg jättefin ut och torr :)
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har du gjort nåt test med glasburk?

Hej testade och tycker plasten lukter illa, frågan är
Varför ??
 
Åsa Lund
Mjukgörare i plasten eller nåt. Det kan ju vara gött att hitta anledningen till doften på ovanvåningen (y)
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Åsa Lund
Hur har det gått?
 
Det går bra men långsamt . Alla rummen har nya gips och nymålade utskick. Vårt sovrum är kvar att måla och det utbyggda badrummet börjar ta sig . Takfönstret gjorde enormt mycket för att de inte ska kännas som en grotta! Ska bli så skönt när man kan ta en bastu :) Renoveringsprogress i ett oinrett badrum med nya gipsskivor och spackel på väggarna samt en duschkabinbas på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett halvfärdigt badrum med nya gipstak, kaklade väggar och ett takfönster som släpper in ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.