Har precis kikat under mitt badkar och sett detta på fötterna och rören. Är de svartmögel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är vad vi i branchen kallar smuts (bild tre) och rost (bild ett och två).
Eller oxid iaf.
Med det sagt kan det vara det renaste badkarsunderede jag sett. Kanske iofs säger mest om min städnit..
Eller oxid iaf.
Med det sagt kan det vara det renaste badkarsunderede jag sett. Kanske iofs säger mest om min städnit..
O [old rusty] skrev:
Underbara nyheter, tack! Rost/oxid kan man måla på färg där eller bör det rengöras på något sätt?O [old rusty] skrev:
Ska du renovera det eller bara snygga till?
Hållbarhetsmässigt är det där inget problem.
För att få det att inte komma tillbaka direkt skulle jag nog ta bort dom, slippa ner och sen måla med ett lämpligt "färgsystem". Eller lämna bort på pulverlack?
Eller så borstar du bort det värsta på plats och kladdar på lite metallfärg försiktigt. Kommer hålla mellan en vecka till åratal.
För att få det att inte komma tillbaka direkt skulle jag nog ta bort dom, slippa ner och sen måla med ett lämpligt "färgsystem". Eller lämna bort på pulverlack?
Eller så borstar du bort det värsta på plats och kladdar på lite metallfärg försiktigt. Kommer hålla mellan en vecka till åratal.
Tanken var snygga till, tar nog och testar den enklaste varianten först. Tackar för din expertis.O [old rusty] skrev:Ska du renovera det eller bara snygga till?