Hello,
Så här ser ett av mina fönster ut. Det har nog varken målats om eller tvättats på väldigt länge (har bott i ett par år i huset).
Efter tvätt och skrubbning med vanlig fasadtvätt blir det så här:
Ganska markant förbättring alltså
Min fråga är om jag ändå behöver lägga på algmedel innan jag målar? Jag vet ju inte säkert om lorten på brädorna är alger, men det är svartprickigt och eländigt, så det lutar väl åt det?
Så här ser ett av mina fönster ut. Det har nog varken målats om eller tvättats på väldigt länge (har bott i ett par år i huset).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min fråga är om jag ändå behöver lägga på algmedel innan jag målar? Jag vet ju inte säkert om lorten på brädorna är alger, men det är svartprickigt och eländigt, så det lutar väl åt det?
"algmedel" har man väl för att ta bort alger och sånt lättare. Det ser ju ut som du lyckats få bort det som måste bort. Måla på det där du skulle jag säga.AJ82 skrev:Hello,
[bild]
[bild]
Ja, det blir ju hyfsat rent. Algmedlet ska väl döda sporer och dylikt så det inte blir ny påväxt efter ommålningen, men det kanske duger fint som det är utan?klaskarlsson skrev:
Liknande trådar
-
Svartmögel- era egna erfarenheter önskas
Badrum -
Efter behandling med Mögel-fri - när kan putsa? Och weber dry renovation källarputs?
Byggmaterial & Byggteknik -
Helrenovera rum i källaren. Fukt och mögel-skadat.
Byggmaterial & Byggteknik -
Är förskolan obligatoriskt?
Övrigt Off Topic -
Är bodelningsavtal obligatoriskt?
Juridik