Hej!

Jo, det var trevligt att diskutera lite lösningar och få känna på lite festools-verktyg. :)

Är det dags att planera upp för en öl med lite fyllesnickeri efteråt? Eller var det andra ordningen vi diskuterade? d^_^b
 
Andreas Lundgren skrev:
Hej!

Jo, det var trevligt att diskutera lite lösningar och få känna på lite festools-verktyg. :)

Är det dags att planera upp för en öl med lite fyllesnickeri efteråt? Eller var det andra ordningen vi diskuterade? d^_^b
jo, fyllesnickeri med en öl efteråt kunde vara trevligt.

--- Mats ---
 
Bestäm en dag så kommer jag och dricker... nej nej snickrar menar jag.;)
Vi kanske kan spinna vidare lite på det daniel_n sa om att bygga fräsbord för handöverfräs, tror faktiskt många är intresserade av det. Jag är iaf det.
 
Ingen respons från vuxenskolan än.. Ezcobar.. har du kollat nåt mer med slöjdsalen?

Öl är gott!
 
Då föreslår jag att vi hittar en lämplig lördag, börjar snickra runt 9 och går och dricker öl runt 19, så får vi en chans att få lite gjort...det kommer att ta tid när vi är ett gäng.
 
Jag har börjat dra i trådarna lite och det första intrycket var bra. Personen i fråga trodde inte det skulle vara omöjligt att få tillgång till slöjdsalen. Vi får se på måndag när dom som bestämmer ska ta ställning till mitt förslag.

Om vi ska träffas en lördag, skall vi ha någon plan på vad vi ska göra eller vi tar det lite som det kommer. Tänkte mest om det var något som skulle ordnas med innan?!
 
Ezcobar skrev:
Jag har börjat dra i trådarna lite och det första intrycket var bra. Personen i fråga trodde inte det skulle vara omöjligt att få tillgång till slöjdsalen. Vi får se på måndag när dom som bestämmer ska ta ställning till mitt förslag.

Om vi ska träffas en lördag, skall vi ha någon plan på vad vi ska göra eller vi tar det lite som det kommer. Tänkte mest om det var något som skulle ordnas med innan?!
Det låter ju väldigt trevligt. Jag tror att en plan och förberedelser är A och O för att det ska bli bra, så det får ju inte vara en lördag som är alldeles för nära i tid.
 
Bra.. att det kanske finns en öppning med slöjdsalen.

Blev lite inspirerad av Andreas. Skall kanske ge mig på att försöka bygga en bokhylla själv. Men med lite med lite mer tetris-stuk.

Lite fler inspirationsbilder

http://www.bolia.com/sv-se/catalog/sweden/bolia_se/vardagsrummet/f%C3%B6rvaring-och-hyllor/tetris%20/04-039-10_106800.aspx

http://feber.se/spel/art/44603/inred_med_tetris/?171976

http://www.smidigt.se/tetris-som-heminredning/45/

Har några gamla hyllplan i massivt trä som kanske kan sammanfogas med era erfarenheter och idéer.
 
Om min förfrågan om lån av slöjdsal går igenom så var tanken att prata med min gammla slöjdlärare som idag är pensionär men jobbar hemma som möbelsnickare. Tänkte fråga om han kunde ställa upp som "lärare" och visa oss lite olika moment.

Vad är det vi är ute efter till att börja med? Skall vi bygga vars ett lite projekt eller något liknande för att få lite klassisk slöjd känsla igen eller?

Vill mesta veta så jag kan ställa frågorna till han vad det vi är ute efter?
 
Ja, det är väl kul om vi har lite olika projekt. Det borde väl komma upp fler intressanta problemställningar/moment om vi inte gör samma sak?

Har ni andra några projektidéer?
 
Funkar vilket som bra. Jag har egna projekt att ta med mig, men jag kollar kanske ännu hellre på någon som visar något nytt. Fogar, basning eller vilka tekniker som helst kan vara intressant. Får vi inte tag på en instruktör så tror jag att ett gemensamt projekt akn funka bra också. Jag är helt enkelt öppen för det mesta:)
 
Om min gamla slöjdlärare ställer upp med lite "undervisning" så var det inga problem med att få låna slöjdsalen. Rektorn ville att Per som slöjdläraren heter skulle finns på plats för att garantera att maskiner användes på rätt sätt. Deras budget tillåter inte nya maskiner eller reprationer för att ett gäng glada amatörer gått loss som några galningar. Ska prata med Per nu i veckan så vi får hålla tummarna.
 
Det låter ju utmärkt! Håller tummarna!
 
Hoppas det löser sig!
 
FRAMSTEG

Per var intreserad, och det verkade som om han kunde ställa upp och visa lite. Han vill dock veta vad vi ska göra och vart nivå skall ligga. Vi måste alltså diskutera fram en lite "plan" så att jag kan framföra den både för Per och för rektorn som lånar ut lokalen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.