Jag hade också mycket gärna hängt på men har tyvärr inte någon möjlighet den 3:e juli. Skulle jag mot förmodan få lite tid över till snickeri överhuvudtaget de närmaste veckorna så får den nog ägnas åt några "måste" projekt här hemma istället. :(
 
Idag tog jag och Daniel_N en tripp ut på landet och besökte Per. Vi diskuterade lite om vad som skulle kunna vara lämpligt att genomföra på första träffen. Men efter en stund pratade vi lika mycket om skoltiden när vi hade Per som slöjdlärare. Hursomhelst var det trevligt iaf.

Pga sviktande intresse för en träff iaf den 3 juli beslutade vi att skippa slöjdsalen och köra träffen hos Per ist. Så deltagar antalet har minskats från max 8 till max 4 personer.

Vi hoppas verkligen att fler kan deltaga nästa gång vi får möjlighet att träffas och då kör vi på som det var tänkt från början.
 
Det kan tilläggas att fokus den 3:e juli blir handgjorda sinkningar. Vi börjar kl 10 i Stenestad, utanför Kågeröd. Jag kör från Lund om någon vill åka med.
 
Betyder detta att jag är för sent ute nu? Fick det till fyra som anmält sig i tråden.
Annars hänger jag gärna på.
 
Jag oxå!
 
Lite nyfiken på vad som händer på lördag?! Vem får komma? Var är det, adress?
Alltid bra att kunna planera lite i förväg...
/Matthias
 
4 pers var max i Pers verkstad, ca 8 i slöjdsalen. Eftersom bara 4 (jag, ezcobar, hek och masses) skrivit att de kunde den 3:e innan dess att jag och Ezcobar hälsade på Per i söndags, så beslut vi att förlägga träffen hos honom. Eftersom vi nu blev 5 så har jag skickat ett PM till Ezcobar (som har Pers nummer). Vet dock inte om Ezcobar har sett mitt PM, jag ringer honom imorgon. Förhoppningsvis kan vi lösa det så att alla som vill kan vara med.

I vilket fall så har ju du anmält att du ville komma, så det finns en plats vikt åt dig. Vi samlas vid Stenestads kyrka (jag har tyvärr ingen adress, men Stenestad består av typ 7 hus så du kommer att se kyrkan) kl 0955. Blir det flytt till slöjdsalen i Teckomatorp återkommer jag såklart med info om det.
 
Strålande MR D!
 
Uppdatering!

Ezcobar, Daniel_N, Hek, Masses, Ropa är nu anmälda till träffen på Lördag.

Vi flyttar tillbaka träffen till slöjdsalen i Teckomatorp och vi startar klockan 10 och kör ett par timmar. Per bestämmer hur länge han orkar pga att diverse sjukdomar satt sina spår på den annars pigga 70 åringen.
Finns det intresse sen så kan vi alltid fortsätta utan Per men då får vi flytta hem till mitt garage ist. Det finns möjlighet till en snickeri öl och lite käk om vi blir sugna på det!

Tyvärr hade det lokala caféet semesterstängt så han kunde inte ordna någon fika till oss. Men finns det intresse av lite fika till en billig peng kan jag försöka ordna med det på annant vis!?

Har du ett bra stämjärn under 20 mm bredd, en träklubba och ett strykmått så vore det bra att ta med detta.
 
Redigerat:
Ezcobar skrev:
Uppdatering!

Ezcobar, Daniel_N, Hek, Masses, Ropa är nu anmälda till träffen på Lördag.

Vi flyttar tillbaka träffen till slöjdsalen i Teckomatorp och vi startar klockan 10 och kör ett par timmar. Per bestämmer hur länge han orkar pga att diverse sjukdomar satt sina spår på den annars pigga 70 åringen.
Finns det intresse sen så kan vi alltid fortsätta utan Per men då får vi flytta hem till mitt garage ist. Det finns möjlighet till en snickeri öl och lite käk om vi blir sugna på det!

Tyvärr hade det lokala caféet semesterstängt så han kunde inte ordna någon fika till oss. Men finns det intresse av lite fika till en billig peng kan jag försöka ordna med det på annant vis!?

Har du ett bra stämjärn under 20 mm bredd, en träklubba och ett strykmått så vore det bra att ta med detta.
Låter strålande! Jag fortsätter gärna i ditt garage senare. Ska jag ta med mft-bord så att vi får plats allihop?

För min del klarar jag mig fint utan fika, men går gärna på pizzerian efteråt.
 
Kul!

Tar med två stämjärn på 20 och 15. Gummiklubba är allt jag har. + lite material.
 
Okidoki! d^_^b

Finns det mer än en skola i Teckomatorp och vilken hör i så fall den aktuella slöjdsalen till?
 
ok så upplägget är träff kl 10 i T-torp på skolan. Några timmar med Per, sen återsamling hemma hos Ezcobar för fortsatta "studier"?
Vill herr Per inte ha ngt för detta?

/Matthias
 
Ropa skrev:
Okidoki! d^_^b

Finns det mer än en skola i Teckomatorp och vilken hör i så fall den aktuella slöjdsalen till?
Det finns bara en skola (Parkskolan), den finns på Västergatan 36. Jag PMar en vägbeskrivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.