Vem kan tro att det här huset snart har 30 år på nacken? Lowén Widmans faluröda skapelse på Värmdö känns både modern och tidlös på samma gång.

Du kan läsa artikeln här: Modernt och tidlöst i falurött på Värmdö

• Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Fint hus. Jag undrar om det finns någon fläkt för att ta hand om os från hällen?

F
40 000 i uppvärmning? Har dom glömt isoleringen.

F Fakathong skrev:
40 000 i uppvärmning? Har dom glömt isoleringen.
Elpanna.

När det är torpargrund och elpanna för uppvärmning så misstänker man att det byggdes som fritidshus en gång i tiden?

Får nostalgi av tavlorna i vardagsrummet, och alla vernissager man tvingades med på som barn. :)

Ännu ett oerhört vackert hus med en underbar placering! Många av de arkitektoniskt vackra hus vi ser här på Byggahus, är inte så kul att underhålla på sikt. Ser även en hel del fällor, där snö och vatten kan stanna kvar. Ändträ som är exponerat mot väta osv. Tyvärr är det sällan att drift och underhållskostnader vägs in när arkitekturen dominerar. Det går att få till bra lösningar på detaljnivå om man vill och det minskar ju ens boendekostnader.

Noterade att det bara fanns ett badrum i en villa med fyra sovrum. I övre plan med tre sovrum fanns varken badrum eller toa. Inte precis idealiskt om man är en större familj eller har gäster.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Ifo36
R Rogero skrev:
Noterade att det bara fanns ett badrum i en villa med fyra sovrum. I övre plan med tre sovrum fanns varken badrum eller toa. Inte precis idealiskt om man är en större familj eller har gäster.
Ett rum på ovanvåningen är märkt "Ej färdigställt badrum", just där trappan kommer upp.

Och där nere finns både badrum o wc.

Lite ny färg på fasaden och nya fina innerdörrar så skulle jag nog kunna ta huset.

De stora utstickande fönstren liknar mest två små grodögon som kikar fram. Nej jag gillar det inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.