4 944 läst · 15 svar
5k läst
15 svar
Modern fjällstuga i traditionellt stuk
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
Visst går det att bygga modernt och ändå dra lärdom av traditionen. Daniel Widman har tillsammans med hela familjen byggt en fjällstuga i Ljungdalen som moderniserar traditionell träbyggnadsteknik med hjälp av lokala förmågor och dessutom till ett överkomligt pris.
Du kan läsa artikeln här: Modern fjällstuga i traditionellt stuk
Du kan läsa artikeln här: Modern fjällstuga i traditionellt stuk
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Riktigt läckert stuk, även om det såklart finns saker man skulle justerat för att passa sig själv
Gillar detta skarpt. Tycker man utnyttjar kvm. Och så gillar jag hela tanken på hus som bara innehåller trä och luft.
En skulle ju lätt kunna bo sådär permanent om man tänker compactliving, även om jag också skulle vilja justera lite då.
En skulle ju lätt kunna bo sådär permanent om man tänker compactliving, även om jag också skulle vilja justera lite då.
Väldigt förtjust i detta hus.
Jag gillar att lokala krafter knutits an till bygget.
Jag gillar krokarna i långa rader för jackor, bra barnfamiljstänk.
Grovingången som går att öppna rakt genom huset. Bra för att byta om, hänga upp vadarna på tork.
Köket ser bra ut, enkelt men inte övervitt.
Jag hade nog trivts bra där.
Synd att det inte nämns att Daniel är arkitekt.
Jag gillar att lokala krafter knutits an till bygget.
Jag gillar krokarna i långa rader för jackor, bra barnfamiljstänk.
Grovingången som går att öppna rakt genom huset. Bra för att byta om, hänga upp vadarna på tork.
Köket ser bra ut, enkelt men inte övervitt.
Jag hade nog trivts bra där.
Synd att det inte nämns att Daniel är arkitekt.
Läckert! Som om en ladugård och modernismen fick ett barn.
Fin stuga men väldans små utrymmen och trånga gångar. Tänk dunjackor och täckbyxor på de där krokarna så är det inte mycket kvar att gå igenom på. Köket kändes även det väldigt trångt med tanke på hur många dom är.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kul att se fler som byggt med Isotimber!
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg