Visst går det att bygga modernt och ändå dra lärdom av traditionen. Daniel Widman har tillsammans med hela familjen byggt en fjällstuga i Ljungdalen som moderniserar traditionell träbyggnadsteknik med hjälp av lokala förmågor och dessutom till ett överkomligt pris.

Du kan läsa artikeln här: Modern fjällstuga i traditionellt stuk

• Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Riktigt läckert stuk, även om det såklart finns saker man skulle justerat för att passa sig själv

• Gilla
Månskensbyggare
  • Laddar…
Gillar detta skarpt. Tycker man utnyttjar kvm. Och så gillar jag hela tanken på hus som bara innehåller trä och luft.

En skulle ju lätt kunna bo sådär permanent om man tänker compactliving, även om jag också skulle vilja justera lite då.

Väldigt förtjust i detta hus.

Jag gillar att lokala krafter knutits an till bygget.
Jag gillar krokarna i långa rader för jackor, bra barnfamiljstänk.
Grovingången som går att öppna rakt genom huset. Bra för att byta om, hänga upp vadarna på tork.
Köket ser bra ut, enkelt men inte övervitt.
Jag hade nog trivts bra där.

Synd att det inte nämns att Daniel är arkitekt.

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Mycket stark vill-ha faktor på detta hus! Enkelt men snyggt och rejält. (y)

Läckert! Som om en ladugård och modernismen fick ett barn.

Coolt hus men saknar bild på utsikten från huset.

Mycket trevligt!

Väldigt fint och genomtänkt, kan tänka mig något liknande själv.

Oerhört fint, har varit en stor inspirationskälla till vårt kommande bygge.

• Gilla
jecson296
  • Laddar…
P
Fint o smart, men el aggregat i bastun på en fjällstuga? Men är kanske konservativ..

• Gilla
jecson296
  • Laddar…
Fin stuga men väldans små utrymmen och trånga gångar. Tänk dunjackor och täckbyxor på de där krokarna så är det inte mycket kvar att gå igenom på. Köket kändes även det väldigt trångt med tanke på hur många dom är.

Kul att se fler som byggt med Isotimber!

Pirka skrev:
Fint o smart, men el aggregat i bastun på en fjällstuga? Men är kanske konservativ..
Så har de flesta, man har en elbastu i huset och en vedeldad i fristående byggnad.

• Gilla
nochl och 1 till
  • Laddar…
Snyggt som tusan, jag gissar att man inte är där alla samtidigt så ofta att det stör.
Men jag förstår inte varför man hoppat över stuprör, en smutsig fasad måste väl ändå vara fulare än stuprör?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.