1 493 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Mittled lådbelysning i högskåp med lådor bakom lucka, fungerar det?
Funderar på att sätta mittled lådbelysning i vårt högskåp med lådor bakom fronten ( METOD / MAXIMERA Högsk m 2 dörrar/4 lådor, vit/Veddinge grå, 40x60x220 cm - IKEA ), men är osäker på hur sensorn fungerar. Jag förstår att när man monterar denna belysning bakom en "normal" låda så tänds belysningen när lådfronten (som täcker sensorn) dras ut. Någon som vet om det skulle fungera att låta dörren aktivera sensorerna? Lådfronten täcker ju inte sensorn när man använder innerlådor med låg front som i detta fall.
U UrbOls skrev:Funderar på att sätta mittled lådbelysning i vårt högskåp med lådor bakom fronten ( METOD / MAXIMERA Högsk m 2 dörrar/4 lådor, vit/Veddinge grå, 40x60x220 cm - IKEA ), men är osäker på hur sensorn fungerar. Jag förstår att när man monterar denna belysning bakom en "normal" låda så tänds belysningen när lådfronten (som täcker sensorn) dras ut. Någon som vet om det skulle fungera att låta dörren aktivera sensorerna? Lådfronten täcker ju inte sensorn när man använder innerlådor med låg front som i detta fall.
Jag hade satt en över den översta lådan, en i toppen av skåpet och sen bytt hyllorna till glashyllor. Kommer bli jättebra.U UrbOls skrev:Funderar på att sätta mittled lådbelysning i vårt högskåp med lådor bakom fronten ( METOD / MAXIMERA Högsk m 2 dörrar/4 lådor, vit/Veddinge grå, 40x60x220 cm - IKEA ), men är osäker på hur sensorn fungerar. Jag förstår att när man monterar denna belysning bakom en "normal" låda så tänds belysningen när lådfronten (som täcker sensorn) dras ut. Någon som vet om det skulle fungera att låta dörren aktivera sensorerna? Lådfronten täcker ju inte sensorn när man använder innerlådor med låg front som i detta fall.
Sen en sak som borde vara självklart men inte är det när det kommer till IKEA. Du ska inte ha Trådfri-driven utan Ansluta
https://www.ikea.com/se/sv/p/ansluta-led-drivare-med-sladd-vit-80405841/