Ramnemark Ramnemark skrev:
Men har du någon funktion på rörelsevakten för att bara tända när det är mörkt och någon rör sig? Annars är vi tillbaka på mitt förslag :)
Vet inte? :)
Är väl skymningsrelä eller vad det heter i den, så då får man väl ställa upp den
 
Alltid kul att följa folks projekt!
Fastigheten, ligger den måhända i Grycksbo? Påminner mycket om en fastighet som jag var inne i under en inspelning för flera år. ☺️
 
S Stiildakk skrev:
Alltid kul att följa folks projekt!
Fastigheten, ligger den måhända i Grycksbo? Påminner mycket om en fastighet som jag var inne i under en inspelning för flera år. ☺️
Nej men jag kikade på ett hyreshus där för många år sen :D
 
  • Gilla
Stiildakk
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vet inte? :)
Är väl skymningsrelä eller vad det heter i den, så då får man väl ställa upp den
Ja är det skymningsrelä i rörelsedeckaren så funkar det, men det vet bara du ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja är det skymningsrelä i rörelsedeckaren så funkar det, men det vet bara du ;)
Knappt :D
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja är det skymningsrelä i rörelsedeckaren så funkar det, men det vet bara du ;)
Behöver man göra nåt mer än knäppa fast bat-01 på plejden?
 
Nej :). Du borde se den i appen när du är inne på den pucken
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
I orolig väntan på vintern så får man göra sånt som inte kostar pengar, fyllde ett släp med skrot och rensade lite i häcken söderut

Före
En tät häck med olika gröna bladverk och en gräsbevuxen slänt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma ställe lite senare
Ett rensat område i en trädgård där syrenbuskar börjar ta över, med en skogsbryn och ett gatunamnsskylt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas syren får övertaget, lite glest här
Rensning i trädgården med ett stort avhugget träd, uppgrävda plantor och en häck i bakgrunden vid sidan av en väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En hyresgäst flyttar ut imorgon söndag så det blir att fixa till en yttervägg på insidan, med lite ny el, 45mm isolering, osv
Fick en ny ganska omgående som flyttar in 1okt.
 
  • Gilla
Anna Q Korhonen och 1 till
  • Laddar…
Tror ni syrenen kommer sprida sig själv över hela ytan utan att jag gör nåt annat än rycka spirea?

Har en till häck vid andra huset där det finns mycket småplantor som jag skulle kunna flyta men vill helst slippa jobba :D
 
Syren brukar sprida sig snabbt och skjuta rotskott om det är en äldre planta du kapat. Se till att rensa runt dem, är det väldigt torrt kan du ge dem en ordentlig rotblöta. Gör likadant nästa år så har du säkert fått ordentlig fart på dem sen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Påbörjat rumsrenovering

Rum under renovering med blå väggar, vit taklist, radiator, såg på arbetsbock och fönster mot trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ev tar jag väggen till höger också.

Rörmokare på väg hit för att kika på radiatorerna och vad/hur jag ska göra

Beställt 2st shelly 1 som ska användas för att styra spetsberedaren och ev värmepump
 
  • Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
Blev väggen till höger när jag ändå var igång.

Får lov att tömma systemet, kapa matningen upp och gänga ur T kopplingarna och byta dom, gänga nytt på ena röret upp och koppla ihop.
Elektrikern var också dit och kom väl på andra saker som jag inte tänkt på :D
Tex gå vidare in till nästa rum, vilket blir svårt om det här rummet är renoverat och klart...

Jaja nya hyresgästen sitter inte i sjön om jag inte är klar till 1/10 som tur är.
 
  • Gilla
gs242 och 5 till
  • Laddar…
Rörmokaren är där idag :)

Kan jag byta koppel till nyare eller kan man använda det gamla?

Man bör väl, om man använder det gamla, byta både radiatorventil, returventil och luftskruven? Fast då är det väl i princip ett helt nytt koppel, förutom rören då.

Blästring av radiatorerna känns väl lite överkurs? Tänkte spola av dom med högtryckstvätten och nåt medel, ev stålborsta om nåt sitter löst.
Sen vanlig elementfärg med spruta?
Låter det rätt?
 
  • Gilla
gs242
  • Laddar…
Blir nog bra och bra med en rörmokare som ringer extra och frågar om elementen ska upp eller om han ska plugga så det blir enklare med skivorna som ska upp.
Tyckte även att jag skulle lufta så han slapp springa :D

Rörmokararbete med avmonterade element och rörledningar i ett rum under renovering, med verktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AWS46
  • Laddar…
Åsa Lund
Sätt avgasare på systemet? Fråga honom om det
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.