Jag brukar ta ca 2cm lagom så man får dit lite av remsan..
 
Det låter bra, får se när jag har tid att gipsa igen.
Idag möttes jag av den vanliga synen:
gras1.jpg
gras2.jpg

Fick dra över gräsmattan igen som vanligt, segt som f*n man hinner ju ingenting när man ska klippa hela tiden :confused:
 
Jag tror inte du våga gödsla ;)
 
Nya rapporter om kranen. Det läcker in vatten vid strömbrytaren. Kolla så ser du ett litet spår som går rätt in i brytaren. Det var så min pajjade. Jag vet dock inte hur jag ska lösa det på den nya :S Men det kan vara värt att kolla lite snabbt på.
 
Ok, låter inte så bra det, får kika på det, kanske går att klämma i silikon i spåret, verkar konstig konstruktion när det läcker så mkt :p
 
Feltema :) Jag funderade också på silikon.
 
Fint garage och många fina bilder och beskrivningar! Ska du inte ha en elektrisk port i den istället för den du har sat i nu?
 
biobygget_se skrev:
Hej Patrik..
När jag gipsar så fasar jag jag av kanten lite med raspen eller kniven på den ofasade gipsskivan.
Då får du plats med lite spackel och kan få det jämt och fint.
Jag har äntligen gipsat klart mitt nuvarande projekt. Och håller nu på och limmar matta på väggen...
Så här
[bild]

Vill ni se mer av projektet så finns det på
[länk]
Där bygger jag om ett garage till 2 våningar mm.
Lycka till med ditt fina bygge.
Mvh Niclas
Den där bilden var väl j-vligt onödig. Jag som just var nöjd med livet tyckte att jag hade lite pengar sparade.. ;)
 
  • Gilla
Himmapularen
  • Laddar…
Mikael_L
MyckeNu, jag kommer förbi när du har premiär i Bion. :D :cool:
 
Haha Japp ni är välkomna när bion blir klar.. Jag hoppas jag ska kunna kolla film till vintern, men det trode jag iof förra året oxå ;)

Men jag tror det blir riktigt bra. Pub och garage där nere, och kiosk med riktigt poppare och en bio där uppe.
image027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Niclas alias biobygget.se
 
B
Ser riktigt trevligt ut :)

En egen poppare! *avundsjuk*
 
Gipsat vidare lite, det som syns av OSB på denna bild är det som fattas att göra klart, 2 halvskivor:
gips4.jpg

Såhär blev det längst in vid trapphålet:
gips5.jpg

Sedan har jag börjat med trappen, hade tänkt ha den flackare men blev till slut ganska brant, hoppas det funkar fint ändå:
trapp.jpg

Båda sidorna på plats i slutet av rummet:
trapp2.jpg

Ställde sidorna i varsitt rostfritt vinkeljärn o bultade i golvet med expander:
trapp3.jpg

Hade inte ritat något på hur trappen skulle se ut, utan började bara skruva fast klossar på sidorna, tänkte dra i ett par till skruv i varje kloss, inte för det behövs men känns bättre:
trapp4.jpg

Alla klossar på plats på båda sidor nu men ingen bild på det, har även börjat såga till reglar för trappsteg.
Det blev 12st totalt och måtten är ca 21cm CC förutom näst längst ner där det blev 18cm pga att jag höjde upp nedersta trappsteget lite för att kunna få under min motorlyft.
Från golv till första steg blev då 16cm tror jag, hade säkert kunnat räknat ut så jag fick alla lika men orkade inte räkna så mkt och det syns knappt:
trapp5.jpg

Har en hel del att pyssla med nu framöver med spackling, pappning av skarvar, spackling igen, slipa lite kanske, måla, såga till o skruva fast trappstegen osv. men får se vad man har tid med o orkar...
 
Ang kranen så har jag knappt använt den, pga att jag varit lat o inte orkat ta med vatten o köra i kranen, när man gör som man brukar häller i kran direkt från dunk utomhus.
Hittade även en kran till 5L dunk o köpte en sådan så nu har man dricksvatten med tappkran i kylen oxå vilket var tanken från början!

Ska du inte ha en elektrisk port i den istället för den du har sat i nu?
Nej, jag är mycket nöjd med porten jag köpte av Y-TE i skåne (tror jag att det låg), hyffsat pris och har funkat kanon.
Har sett att det finns billiga elektriska, men dels är de ganska tunna, sedan är de ganska veka.
Jag kommer försöka bygga några skenor man kan ställa upp dörrarna på mina slagportar utan att de blåser upp eller igen sedan, har letat färdiga sådana men verkar inte finnas, om inte annat gör jag egna, ingen verkar veta vad de heter eller var man köper heller så? :)
Men sitter ofta på gamla källargarage och är ganska simpla.
Tanken är att öppna portarna så lite som möjligt dessutom, ta en bil i taget o fixa har några jag måste göra mig av med.

Ang bio/film är jag måttligt intresserad, jag är nöjd om jag kan se en imellanåt på min 15" laptop. Äger heller ingen tv (nej radiotjänst jag försöker inte blåsa er kom hit får ni se), jag har biobiljetter som ligger som jag inte utnyttjat för jag har inte sett nån film som verkat tillräckligt lockande.. "The Hobbit" kan jag tänka mig gå se härnäst men det blir väll till jul?
Däremot en pub hemma låter mer lockande :) det får man bygga först ifall man bygger hus dock har ingen plats i garaget.....
 
Hörde just på radion att tredje Batman filmen snart har premiär, så bra koll har jag. Så kanske blir ett biobesök inom kort iaf, när jag ändå har gratisbiljetter som ligger..

Har sågat till trappsteg o införskaffat båtlack. Tyvärr vet jag ej var jag gjort av min splitter nya slipmaskin, ligger antagligen längst ner i någon av alla flyttkartonger, dvs den kan vara var som helst.. :(

Har iaf hunnit "provspringa" lite upp o ner för trappan o det verkar funka bra med tanke på ändamålet, loftet ska vara förråd o tanken är att jag inte ska vara där uppe allt för ofta, men lite flackare kunde trappan fått vara om jag haft mer plats, ingen rekommenderad vinkel till ett bostadshus :p

trapp6.jpg
 
Där ser det lämpligt ut att göra en spartrappa.
Spartrappa.jpg

Så blir det lite lättare att gå i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.