Vårt badrum har precis blivit klart efter en renovering, firman var en förtroende vald via vårt försäkringsbolag då vattenskada var anledningen till vår renovering.
Skadan var minimal visade det sig.
Vi fick stå för alla nya ut och tätskiktet själva plus arbetet på det så det nya badrummet bekostar vi mer eller mindre helt själva.
Nu till det hela så är vi inte nöjda med hur det har varit eller hur det blev…
Det började bra tills kaklingen var klar. Vi skulle ha kaklat runt fönster och självklart upp till taket ?! Är det inte så man gör överallt , inte har man lister i taket på nya badrum och speciellt inte på den typ av platta vi valde… en dyr platta som kostar oss halva badrummet nästan…..
firman drog av 6-7 tusen pga miss i kommunikation som det står på fakturan som vi nu fått.. vi står nu med ett badrum vi inte är nöjda med och som dom åtgärdat en aning, bifogar bild men är ändå inte nöjd…
Någon som varit i samma sits vad gjorde ni?
Vi ville alltså inte ha foder runt fönster och absolut inte list i taket
Vi fick stå för alla nya ut och tätskiktet själva plus arbetet på det så det nya badrummet bekostar vi mer eller mindre helt själva.
Det började bra tills kaklingen var klar. Vi skulle ha kaklat runt fönster och självklart upp till taket ?! Är det inte så man gör överallt , inte har man lister i taket på nya badrum och speciellt inte på den typ av platta vi valde… en dyr platta som kostar oss halva badrummet nästan…..
firman drog av 6-7 tusen pga miss i kommunikation som det står på fakturan som vi nu fått.. vi står nu med ett badrum vi inte är nöjda med och som dom åtgärdat en aning, bifogar bild men är ändå inte nöjd…
Vad har ni kommit överens om innan arbetet?
Jag tycker inte att det ser konstigt ut men är väl ingen expert.
Jag tycker inte att det ser konstigt ut men är väl ingen expert.
Hmm synd att ni är missnöjda.
Det ser för jävla snyggt ut enligt mig!
Det ser för jävla snyggt ut enligt mig!
Hade ni varit villiga att betala mer pengar för att få det gerat 45grader runt fönstret? Då pratar vi ändå hantverk som inte är det lättaste, dvs utan kakellist.L Lveronica skrev:Vårt badrum har precis blivit klart efter en renovering, firman var en förtroende vald via vårt försäkringsbolag då vattenskada var anledningen till vår renovering.
Hur gick dialogen innan arbetet började?
Sanningen är de låter som du har en vision i ditt huvud på vad som är ”normalt” men det står inget i skrivit gällande list i taket eller inte.
Ja personligen tycker att arbetet ser bra ut av det man ser på bilderna men små detaljer som du nämner är detaljer ni inte kommit överens om innan.
Du får inte mitt gehör från mitt håll att försöka pruta på priset, det ser bra ut till 100%.
Tycker till och med listen höjer helheten för det går hand i hand med mycket vita detaljer.
Det du kan göra är att anlita följande företag på Instagram = badrumsbesiktarna
Det kostar några tusen men om de är något som är fel oavsett hur stort det r så kommer dom att hitta det till 100% och då har du möjligheten att få ner eventuella plattor och be dom göra som du önskar.
7/10 svenska badrum är det fel i trotts det är certifierade yrkesmän.
Minsta lilla fel så hittar badrumsbesiktarna det och då har du möjlighet att göra rätt från början och berätta hur du vill
Ha det och inte anta..
Jag är jävligt osvensk i tal och skrift.. det finns rätt o fel och desvärre har ni missat att säga i detalj hur ni önskar det utan ni antog.
Överlag ser arbetet bra ut men återigen bilderna visar inte allt .
Du får mitt gehör gällande deras brist på kommunikation. Har själv just renoverat badrummet, så jag vet hur det känns med hantverkare som inte lyssnar och pratar. Tack och lov har det felaktiga gjorts när det fortfarande går att ändra. Men riva och ändra utfört arbete har de fått göra vid sex tillfällen. Men i slutändan blev det iallafall precis som jag ville ha det. Men resan dit har alltså inte varit rolig.
Sist men inte minst hoppas jag att du kan ändra uppfattning om ditt badrum. De flesta, mig inräknat, tycker det är jättesnyggt. Vi har också svindyr marmor på väggarna, men valde självmant vitt tak och vita taklister. Tillochmed större taklister än du. Även runt dörren sitter det foder. Så det är absolut inte ovanligt att man har lister i kaklade badrum. Dessutom var listsättningen väldigt bra gjord hos dig också.
Sist men inte minst hoppas jag att du kan ändra uppfattning om ditt badrum. De flesta, mig inräknat, tycker det är jättesnyggt. Vi har också svindyr marmor på väggarna, men valde självmant vitt tak och vita taklister. Tillochmed större taklister än du. Även runt dörren sitter det foder. Så det är absolut inte ovanligt att man har lister i kaklade badrum. Dessutom var listsättningen väldigt bra gjord hos dig också.
Medlem
· Sverige
· 5 370 inlägg
Vad är problemen? Extremt oklart uttryckt, och kan gissa att det var lika oklart uttryckt mot de som skulle göra jobbet. Finns verkligen inget uppenbart i bilder på jobbets som visats.
Ja det är mycket detaljer man ska besluta om. Jag håller med om att det passar med listlöst tak, men det blev faktiskt minst lika snyggt, om inte snyggare, med den nya minimalistiska listen imo. Lite som en snobbrand.
En kaklad fönstersmyg kan också bli en fin detalj men är inte plattlätt att åstadkomma. Det är något som bör specas tydligt med plattsättaren och kan behöva justering/byte av befintligt fönster för att bli bra.
I vårt badrum kaklade vi upp väggarna först innan innertaket sattes för att få listlöst. Vi bytte också fönster för att vi planerade att göra en inkaklad fönstersmyg, men valde sedan att sala ut och sätta vanligt foder eftersom det matchade dörrfodren. Helheten fick råda över detaljer så att säga.
Förslaget: Släpp tankarna på taklisten helt, det blir inte snyggare listlöst i det badrummet. Vad gäller fönstret. Är det lätt värt minst 20 kakor för en inkaklad fönstersmyg så beställ det jobbet. Posta sedan bilderna på resultatet till alla oss besserwissers på BH 😄. God Jul!
En kaklad fönstersmyg kan också bli en fin detalj men är inte plattlätt att åstadkomma. Det är något som bör specas tydligt med plattsättaren och kan behöva justering/byte av befintligt fönster för att bli bra.
I vårt badrum kaklade vi upp väggarna först innan innertaket sattes för att få listlöst. Vi bytte också fönster för att vi planerade att göra en inkaklad fönstersmyg, men valde sedan att sala ut och sätta vanligt foder eftersom det matchade dörrfodren. Helheten fick råda över detaljer så att säga.
Förslaget: Släpp tankarna på taklisten helt, det blir inte snyggare listlöst i det badrummet. Vad gäller fönstret. Är det lätt värt minst 20 kakor för en inkaklad fönstersmyg så beställ det jobbet. Posta sedan bilderna på resultatet till alla oss besserwissers på BH 😄. God Jul!