Hej!
Då har jag provat på att gjuta lite block framför en dörr. Det gick så där kan vi kanske sammanfatta det med.
Det blev stora luft-fickor på sidan efter att formen tog bort, se bild.
Hur skulle du göra för att rädda upp situationen?
Då har jag provat på att gjuta lite block framför en dörr. Det gick så där kan vi kanske sammanfatta det med.
Det blev stora luft-fickor på sidan efter att formen tog bort, se bild.
Hur skulle du göra för att rädda upp situationen?
Lagningsbruk och filtbräda. https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/lagningsbruk
”Jag behöver nog inte en vibratorstav” - en av de där bra infallen man får ibland
Hej, Mitt livs första gjutning gick inget vidare här heller. Tanken är att det skall vara ett fundament till en Luft Vatten-värmepump som väger ca 130kg. Är det bara att bila bort och försöka igen eller går det att rädda tro?
Om jag använder lagningsbruk så kanske det förhindrar att vatten tränger in från sidorna och gör att klumpen ser lite finare ut. Men man vill ju inte att den skall haverera efter några månader/år...
Vad tror ni?
Om jag använder lagningsbruk så kanske det förhindrar att vatten tränger in från sidorna och gör att klumpen ser lite finare ut. Men man vill ju inte att den skall haverera efter några månader/år...
Vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kommer att överleva flera värmepumpar.
Tackar för svaret! Tänker att det kanske vore en god iidé att slabba på lite reparationsbruk (Reparationsbruk SIKA Monotop 110 quickfix snabbhärdande 5kg - köp på HORNBACH.se) för att förhindra att så mycket vatten kan tränga in och frostspränga och så blir den lite finare också
Tackar! Då kör jag på det
Liknande trådar
-
Vad göra med takbeklädnad efter misslyckad pannläggning?
Tak & Vind -
Kan jag stämma bbm för en misslyckad besiktning?
Juridik -
Misslyckad skarv armeringsduk/målarfilt
Färg, Måla & Tapetsera -
Brun pellet med många misslyckade tändningar.
Ved, Pellets, Flis -
Vilket virke för betonggjutning med trämönster
Byggmaterial & Byggteknik