1 468 läst · 13 svar
1k läst
13 svar
Missljud från en Electrolux spis
Jag har en varmluftsspis, överhettningsskydd bytt vid tre tillfällen nu låter ugnen märkligt, inställd på över och undervärme.
Lyssna ca 30 sekunder in på ljudinspelningen, kan någon hjälpa mig med vad som är fel?
Lyssna ca 30 sekunder in på ljudinspelningen, kan någon hjälpa mig med vad som är fel?
Byt kylfläkt
Kan det ha varit orsaken till att överhettningsskyddet behövts bytas 3 gånger? Att det är ett ursprungligt fel på grund av att en sladd är nedstucken i fläkthjulet?electroluxaren skrev:
Jag kommer inte göra något själv men vad ska jag säga till Electrolux?
det var så jag upptäckte det första gången att överhettningsskyddet löste.Z Zippi skrev:
Säga till electrolux?
Om de inte redan upptäckt detta efter så många tillfällen är det ingen ting som hjälper här , du har nog större framgång med flaskpost.
Har du någon garanti kvar så bara anmäl oljudet annars får du fixa detta själv
De har varit har 3 gånger och bytt överhettningsskyddelectroluxaren skrev:det var så jag upptäckte det första gången att överhettningsskyddet löste.
Säga till electrolux?
Om de inte redan upptäckt detta efter så många tillfällen är det ingen ting som hjälper här , du har nog större framgång med flaskpost.
Har du någon garanti kvar så bara anmäl oljudet annars får du fixa detta själv
4 gången bestämde vi att jag skulle skicka in en ljudfil, den du lyssnat på
De har lyssnat och nu kan de inte bestämma sig för om det är under element, fläktmotor eller inget fel...
Jag har reklamerat, hävt köpet men fått avslag och blivit hänvisad till ARN
Tacksam för ditt råd.
Är det verkligen äkta electrolux service?
Ring i så fall till reklamation hos Electrolux på kungsholmen. och berätta
Ring i så fall till reklamation hos Electrolux på kungsholmen. och berätta
[/QUOTE]Z Zippi skrev:De har varit har 3 gånger och bytt överhettningsskydd
4 gången bestämde vi att jag skulle skicka in en ljudfil, den du lyssnat på
De har lyssnat och nu kan de inte bestämma sig för om det är under element, fläktmotor eller inget fel...
Jag har reklamerat, hävt köpet men fått avslag och blivit hänvisad till ARN
Tacksam för ditt råd.
Då jag inte sett vilket överhettningssskyddet det gäller kan jag varken säga bu eller bä[/QUOTE]electroluxaren skrev:
Jag förstår att det är svårt men tekniken säger att han har bytt de 2 överhettningsskydd som finns (vid tre tillfallen), finns inga fler att byta.
Jag förstår att det är svårt men tekniken säger att han har bytt de 2 överhettningsskydd som finns (vid tre tillfallen), finns inga fler att byta.[/QUOTE]Z Zippi skrev:
okay han bytte båda två, var det något fel på dessa? eller bara löste de efter en stund? då är det säkert fläkten som spökar, bra djävla klantigt om han inte upptäckte det, tre ggr har de på sig att fixa ursprungligt fel så nu den fjärde är det produktbyte