K Kalle_N skrev:
Jag vet inte ens var jag ska börja.
Några förslag?
Låter ju nästan som något slirar?
denna turkiska arcelik har ibland haft fel på drivremmen

K Kalle_N skrev:
Jag vet inte ens var jag ska börja.
Några förslag?
Låter ju nästan som något slirar?
Låter som kondenspumpen tjärvar(som pumpar bort vattnet). Låter det hela tiden som trumman snurrar eller bara då och då?
Man kan rensa pumpen som sitter bakom en mindre lucka i ena hörnet på maskinens baksida. Det händer att ludd sätter igen pumphjulet. Ibland får man byta ut pumpen.

Annars kan det vara dåligt stödhjul eller torrt glidlager till trumman som behöver smörjas.

A AlbinSäterstugan skrev:
Låter som kondenspumpen tjärvar(som pumpar bort vattnet). Låter det hela tiden som trumman snurrar eller bara då och då?
Man kan rensa pumpen som sitter bakom en mindre lucka i ena hörnet på maskinens baksida. Det händer att ludd sätter igen pumphjulet. Ibland får man byta ut pumpen.

Annars kan det vara dåligt stödhjul eller torrt glidlager till trumman som behöver smörjas.
AHA du vet vad det är för modell kan du delge oss andra detta oxå?
för det du beskriver passar inte till någon känd turkisk torktumlare

returen returen skrev:
AHA du vet vad det är för modell kan du delge oss andra detta oxå?
för det du beskriver passar inte till någon känd turkisk torktumlare
Det är en TK 5000 serie. Kanske TK 5170 eller nyare modell. Beskrivningen passar väl för kända fel på dessa maskinerna.

• Haha
returen
  • Laddar…
Det är en TK 5000 serie. Kanske TK 5170 eller nyare modell. Beskrivningen passar väl för kända fel på dessa maskinerna.
OMFG "kanske" du är ju allt för rolig eller allt annat än rolig, välj själv

Tack😊
NP

Hej
Det är en TPV 5171.
Missljudet kommer långt nedifrån höger om man tittar bakifrån. Missade att jag kunde plocka bort sidan på maskinen. Då hade man säkert sett vad det var som lät.
Det låter inte hela tiden och jag kan inte begripa vad det är som gör att det låter.
Ungefär där skruvmejseln pekar.

• Baksidan av en TPV 5171-maskin med en skruvmejsel pekandes mot undersidan där ljudet kommer ifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kalle_N skrev:
Hej
Det är en TPV 5171.
Missljudet kommer långt nedifrån höger om man tittar bakifrån. Missade att jag kunde plocka bort sidan på maskinen. Då hade man säkert sett vad det var som lät.
Det låter inte hela tiden och jag kan inte begripa vad det är som gör att det låter.
Ungefär där skruvmejseln pekar.
Där mejslen pekar sitter kondenspumpen. Knäpp bort luckan och plocka ut insatsen. Det är lite trångt och krångligt men det går. Rengör pump och baljan där i. Den pumpen går inte jämt och ständigt, därför upplever du ljudet från och till. Lycka till!

turkiskt skit passar bäst på tippen
eller byt pumpen, det är en kinesisk hanyo pump som cylinda tar 1200.- för

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.