43 118 läst · 24 svar
43k läst
24 svar
Missfärgad silikon?
Sida 1 av 2
Hur rengör man silikon bäst? När vi la silikonranden runt handfatet var den vit och fin, nu har den gulnat och ser smutsig ut bredvid handfatet. Hjälp!
Tvätta för att nytt silikon fäster dåligt på smuts. Dessutom kan man ha turen att lyckas med tvättandet. Själv tvättar vi våran i duschen varje vecka. Men den har inte gulnat. Det samlas tvål%smuts på den. Men fick byta den en gång. Den förra var riktig billig sak.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Också nyfiken för jag har alltid fått lära mig att man inte kan måla på silicon...
http://www.novatech.nu/Novatech-367.aspx?ProductID=PROD501Linisen_01 skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Ja, den är tydligen ruggigt dyr.Azkel skrev:
Jag har inte själv provat den ännu men jag vet en målare som säger att han bara kör den numera då den tydligen inte spricker på samma sätt som latexfog heller vilket sparar dem tid med att slippa åka och bättra.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Den är dunder. Kräver att man maskerar dock.
För övrigt kan den rekommenderas till mkt, limmar i stort sett allt. Dock ej bränslemätare till bensintankar. Där löstes den upp och tjockade igen alla förgasare, bränslefilter m.m. Bara så ni vet
För övrigt kan den rekommenderas till mkt, limmar i stort sett allt. Dock ej bränslemätare till bensintankar. Där löstes den upp och tjockade igen alla förgasare, bränslefilter m.m. Bara så ni vet