ricebridge ricebridge skrev:
Egentligen — kom jag på nu — kan du ju faktiskt använda vilken sorts koppling som helst, som du sedan sveper in ordentligt i vulktejp. Då får du en vattentät inneslutning som smälter ihop (vulkaniserar) till ett enda stycke, och som du kan forma hur du vill. Finns på våra vanligaste gubbdagis.

Jag har ju använt den metoden, inser jag nu, för att täta skarvarna till antennkablarna till mitt trådlösa bredband. Har stått sig genom väder och vind i säkert 6-7 år minst.
Ett alternativ jag tänkt på är krympslang för utomhusbruk

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Läste du #5?

E elmont skrev:
Läste du #5?
Ja, därför jag tänkt på det

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Egentligen — kom jag på nu — kan du ju faktiskt använda vilken sorts koppling som helst, som du sedan sveper in ordentligt i vulktejp. Då får du en vattentät inneslutning som smälter ihop (vulkaniserar) till ett enda stycke, och som du kan forma hur du vill. Finns på våra vanligaste gubbdagis.

Jag har ju använt den metoden, inser jag nu, för att täta skarvarna till antennkablarna till mitt trådlösa bredband. Har stått sig genom väder och vind i säkert 6-7 år minst.
Trådlöst bredband över antennkabel, det har jag aldrig hört talas om? Det får du gärna utveckla :)

joakim_j joakim_j skrev:
Trådlöst bredband över antennkabel, det har jag aldrig hört talas om? Det får du gärna utveckla :)
Vad är det som är konstigt? Jag utgår från att det är fråga om ett modem för mobilt bredband med en extern antenn, därav antennsladd. Från modemet till antennen.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Papperskatt Papperskatt skrev:
Vad är det som är konstigt? Jag utgår från att det är fråga om ett modem för mobilt bredband med en extern antenn, därav antennsladd. Från modemet till antennen.
Det är säkert inget konstigt. Jag har bara aldrig sett det.

Varför i hela friden behöver du skarva nätverkskabel? Utomhus dessutom?

X xLnT skrev:
Varför i hela friden behöver du skarva nätverkskabel? Utomhus dessutom?
Läs inlägg #3

P polarsson skrev:
Läs inlägg #3
På vilket sätt besvarar den frågan jag ställde?
Det finns ingen anledning att skarva, bara dumt.

X xLnT skrev:
På vilket sätt besvarar den frågan jag ställde?
Det finns ingen anledning att skarva, bara dumt.
Läs inlägg #19. Har aldrig sagt jag vill skarva bara dölja en ful anslutning till kamera.

P polarsson skrev:
Hej

Ska skarva en kabel utomhus
Första meningen i första posten.

X xLnT skrev:
Första meningen i första posten.
Ok tack, förlåt. Vill KOPPLA IHOP TVÅ NÄTVERKSKABLAR DÄR SKARVDONET ÄR FASTGJUTET PÅ ENA KABELN.

Har hittat vad jag behöver nu.

P polarsson skrev:
Ok tack, förlåt. Vill KOPPLA IHOP TVÅ NÄTVERKSKABLAR DÄR SKARVDONET ÄR FASTGJUTET PÅ ENA KABELN.

Har hittat vad jag behöver nu.
Hade varit intressant att se bild på det, du kan tänka på det nästa gång, lite enklare att ge råd när det är tydligt vad som efterfrågas.
Bra det löste sig. Vad blev det för lösning då?
Ubiquiti har långa smala skarvdon för utomhusbruk.

Japp ska tänka på det. Kan ta bild på resultatet när sakerna kommit och jag monterat!

• Gilla
xLnT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.